Kenapa aku gemuk sekarang!

Yela2... aku bagi tau jujur ni. Kat Instagram & FB aku dah tepek pic ni.. Ni aku tepek sini pulak..

Sebenarnya aku terserempak kwn lama tadi. Pastu adakah patut soalan dia kat aku... "Weyyyy...apesal ko nampak gemuk ni? Aritu aku tgk ko dah kurus. Ko makan ketupat terlebih ke apa??". Pfttttbsjgbfdagdfdb.... Siot kan kawan aku?? Kah3...

Time raya haritu pun penat aku nak jawab soalan sedara mara yang tanya apesal aku nampak gemuk. FINE!! Aku bukan NAMPAK gemuk ok? Aku MEMANG gemuk! Kah3... Sentap mak tau... -_-'

Yela2.. ni aku bagitau. Alasan kenapa aku gemuk adalah :

Assalammualaikum Uncles & Aunties!! I'm already here!! :D
 
 
Mula-mula aku ingat nak senyap2 je. Biar orang tengok sendiri bila perut dah memboyot. Tapi...asyiklah orang tanya apesal aku nampak gemuk. Aku pn pelik jugak. Dah masuk 4 bulan tp perut aku tak nampak sangat. Orang cakap kalau anak kedua biasanya perut lg cepat besar. Aku still muat pakai jeans & baju2 aku yg lain. Cuma... nampak buncit sikit. Buncit macam terlebih makan tu. Bukan macam memboyot. Maybe sebab tu orang ingat aku gemuk. Takde plak orang tanya aku pregnant ke. Cissssss... Kakak aku sendiri ingat aku just gemuk je. Bila aku cakap bersalin bulan Januari baru dia tanya... "Kau mengandung ke kak?? Laaaaa...ingat kau gemuk je". Macam hampeh tak kakak aku?? Hehehehe..

Ini test strip pertama aku buat lepas 2minggu period lewat. Tak bajet pun pregnant. Tanjat mak tengok keluar 2 line tetiba. Mula2 ingat test strip ni rosak. So oleh sebab tak percaya jugak terus beli ClearBlue Digital bagi puas hati. Hehehe...
 

Nampak?? Kena tambah 2weeks dari yg tertulis kat sini utk tau kita dah berapa minggu. OK. Fine. Mak terima keputusan ni dengan redhoooooo... Hehehehe...

Maka...terjawablah persoalan kenapa aku gemuk. Sape2 tanya kenapa aku gemuk lagi..aku tampo kang. Mak sensitip sekarang. Harap maap. Kah3...

Pasal pregnancy ni nanti2lah aku cite eh... 16weeks down. 24 more to go.. Tolong doakan untuk aku & baby ok?? Memanglah kalau orang tanya aku cakap nak perempuan so boleh sepasang & mak boleh rehaaaaattt daaaaahhhh.. Tapi yang sebenarnya.. aku tak kisah pun gender anak aku apa. Hihi..

Ingat entry ni?? Anak dan mengandung (lagi). Percayakah korang aku conceived pada hari yang sama aku tulis entry ni?? Rezeki Allah memang tak boleh jangka kan?? :)

Alhamdulillah sebab Allah nak bagi rezeki ni walaupun yang sebenarnya aku rasa aku tak ready lagi. Heeeeee.... ;D

Comments

  1. sep sket! kite serupaaa la..16w already..congratz dear!

    ReplyDelete
  2. tahniah babe:)

    have a smooth sailing journey

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum kak, alhamdullilah. murah rezeki. bestnyaaa. jaga kandungan baik2 ye ~~~

    ReplyDelete
  4. yeay. tahniah. take care ye :)

    ReplyDelete
  5. heeeee tahniah!
    seronok dengar kwn² dah start pregnant semula :)

    ReplyDelete
  6. kes awak mcm member sy,nampak mcm gemuk je tp xsampai ati nak tegur2..risik punya risik rupa2 nya dah pregnant nak msuk 5bln..pndai gler simpan cerita ek..hehe..
    btw,congrats on ur 2nd pregnancy,take care ek both of u..eusoff nak jd abg dah,kekekeee..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq dear...tu la.stress bila org tanya apesal gemuk skrg.haha..bukan sorok pun.dah org tak tanya mengandung ke.xkan tetiba nak bgtau..kan?hehehe..

      Delete
  7. Walaupun dah tahu lama..nak ucap congrats!

    ReplyDelete
  8. Sebenarnya....masa i bc post anak dan mengandung lagi tu i dh agak dahhhhhhhhhhhh. tp xnk tye n mnyibuk2 lg hahahaha. tggu je tuan punye badan mengaku. lol. tgk2 mmg btul sangkaan i. ngeheheh. congrats!! hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah..teror gila u lisa kalau boleh agak by d time I tulis entry tu.sbb masa tu even I pn belum tau lagi.hehe..tq babe! :)

      Delete
  9. tahniah... eusoff will be a brother soon... moga dapat mariam pulak.. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq.. :)

      Ya Allah..seriously Mariam mmg salah satu nama favourite utk next baby ni!mana tau ni?!!hihi..

      Delete
  10. Tahniah & take care. Saya pregnant lg kuruih. Alhamdulillah la baby ok.lemak semua transfer ke baby kot


    http://dietdietsihat.blogspot.com/2014/08/nak-kurus-makan-la-minyak-ikan-atau.html?m=1

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts