Eusoff & junk food

Aku kan dah memasuki satu fasa di mana aku craving akan junk food. Yes. Junk, unhealthy food. Serius tekak meronta2 nak makan. Sekali sekala aku turutkan jugak. Yes. Bad Mummy.. I know. Hahah.. In fact masa menaip ni aku tengah mengunyah jajan. Serious rasa nak tampo diri sendiri.

Masa mengandungkan Eusoff aku mmg elak makan jajan2 ni. Sedaya upaya makan healthy food. Tapi kali ni apesal entah.. Harap2 fasa ni cepat berlalu. Tak elok baby oiiiiii... Tolonglah jangan mintak Mummy makanan tak berkhasiat ni. Ecehhh... Salahkan baby pulak. Hahaha...

One thing aku notice kan.. Eusoff memang tak suka jajan. Haritu ada sekali aku craving gila2 so aku makan jajan senyap2, sorok2 sebab taknak Eusoff nampak. Bukan kedekut ye.. Tapi mmg aku kalau boleh tak nak bagi. Aku tau kot makanan ni tak elok untuk budak2.

Taaaaappppiiii....terkantoi la pulakkkkk. Hehehe.. Aku makan dalam bilik, xsedar dia masuk bilik. Tengok aku makan, confirm2 lah dia mintak. Aku bagi la seketul kecik je jajan tu. Dia makan. Pastu kejap lagi dia masuk bilik lagi. Aku ingat dia nak lagi. Rupa2nya dia masuk sebab nak mintak air. Gaknye nak hilangkan rasa jajan dalam mulut. Hehehe..

Kali kedua aku makan jajan depan dia, mintak pun tak. Dia buat bodo jek. Main cam biasa. Aku memang makan dengan tenang. Hehehe.. Gaknya Eusoff pun pelik. Apehal mak aku suka makan makanan yang rasa pelik ni. Hahahaha..

So far aku mmg bersyukur gila Eusoff tak suka junk food. Maybe sebab dari kecik aku mmg xpernah bagi dan aku tak suka orang bagi kat anak aku. Aku kan..xfaham kenapa ada certain2 orang tak faham kalau kita dah cakap tak payah bagi anak kita makanan/minuman tu.

Macam masa beraya haritu.. Aku kenal anak aku. Dia memang takkan minum air gas or air2 yg manis sangat. Pegi beraya, orang hidang air gas. Kita tetamu takkan nak banyak songeh.. ye tak?? Tapi aku dah cakap takpe, Eusoff tak payah, Eusoff tak minum air tu. Ehhhhhh..degil ya ampunnnn. Nak jugak sua kat anak aku air tu. "Dia nak air niii.. Takpelah. Bagila dia rasa sikit..". Hambik kauuuu.. minum sikit terus Eusoff sembur air tu. Nak salahkan Eusoff jugak ke kalau macam tu??? Tolonglah percayakan aku. Bukan aku kedekut nak bagi anak. Tapi dah memang anak aku takkan makan/minum. Aku tau laaaaaaa... -_-'

Btw... Eusoff dah mula memasuki fasa tak nak makan nasi.. Dulu kalau nasi lemak ke nasi ayam ke nasi goreng ke.. dia suka jugak. Sekarang ni apa2 nasi pun tak nak. Tapi nasi je la. Mee, mihun, spageti, ramen..ok jek dia bedal. Hahaha... Apesal orang tak nak caya kalau aku cakap Eusoff tak nak nasi? Aku mak dia. Aku tau laaaaa...

Eh. Haritu aku masak beef ramen. Jadi la jugak walaupun bahan2 tak cukup. Yang paling best Eusoff makan banyak jugak. Saje aku buat tak pedas. Nampaknya dia suka. So weekend ni nak buat lagi sebab last weekend Mr H tak merasa sebab dia pegi ride ke Jelebu. Hihi.. Baru sekarang aku faham perasaaan mak2. Rasa best masak benda2 baru yang kita tak sangka anak/suami akan suka...kan?? :)

P/S : Nanti kalau rajin aku share resipi beef ramen tu eh. Tapi resipi ni aku modified sikit. Sebab resipi yg aku jumpa mostly guna sake, wine, pork, etc..  Ni resipi ramen betul2. Bukan guna mee instant macam maggie tu. Serius berkhasiat.. Ramen yang aku beli ni halal. (Sebab ada yang tanya aku halal ke ramen tu). No worries. Ni la ramen yang aku guna :


Dapatkan di kedai2 berhampiran. Hehehehe....

Comments

  1. mikhail suka mi soba kat sushi..tekak japanese ank aku.. haha
    wehhhhhh... mikhail pong xnak nasik.. mkn 3-4 suap dah xnak.. sentap mak..
    bubur jugak dia nak..tapiiiii.. kadang nak, kadang bosan... adoilaa..
    mak penin nak carik menu ape lagii.. cemane nak bg dia lahap makan ehhh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..ko tanya aku ke weyh??
      eusoff pun dah tak nak nasik ni.pening aku fikirkan..
      mmg terpaksa ulang2 mee,mihun,spageti,macaroni & sewaktu dengannya jee..
      pastu roti mmg sentiasa kena ada stock la.sikit2 bg roti..
      dah tu apa lagi mak nak buat..huhuhu...
      pastu tambah2 la buah2an bg dia kenyang jugak..
      gaknye mmg da sampai umur2 camtu mmg dah xnak mkn sgt kot..huhu...

      Delete
  2. sedap ke ramen tu??

    aku anak mmg suka junk food. sbb tu, bila ada orang makan, aku suruh dorang sorok2. kang anak aku mintak siap la orang tu... aku bg sedass....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap weyh..mcm rasa soya+gandum pun ade.heheehe..

      biasa la kot bdk2 suka junk food.ni aku yg da mak budak ni asyik teringin mkn junk food ni apecite??adehhh..rs guilty tp nafsu xle tolak.hehe

      Delete
  3. yeszaa.. saya pun tak pernah ajar anak junk food. tak bagus kan? dah 2thn lebih ni ada la bg sket2 tu pun takat biskut je. klau jajan mmg tak la. org bagi, kita ambik pastu mak je makan. kadang dah bgtau anak kita tak makan, lagi nak sua. gewam gak kadang2 tu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts