Review : Sweet Cherry LC500 Mini Bug Stroller

Ok. Sambungan kepada 2 entry iaitu  Review : Halford S8 Pramette Travel System setelah 1 tahun 6 bulan dan entry Review : Jumpsac Embroidered SSC

Setelah ada Halford S8 & SSC Jumpsac tu kitorang rasa macam dah complete dah. Macam dah tak perlu beli apa2 lagi. Akan tetapi, masa travel ke Stockholm, Mummy telah berpeluang men'try' sesuatu iaitu.....

 

Buggy Stroller!!!

 
My domok yang happy gila dalam stroller ni

Keciknyaaa!!!! Senangnya nak travel!!!!

Arlanda Airport kat Stockholm ada sediakan stroller ni untuk parents yang travel dengan anak kecik. Tak payah bayar pun. Free je. Boleh amik, guna dalam airport sementara tunggu flight & pulang masa nak boarding flight. Bagi je kat attendants yang ada. Tak payah pulang jauh2. Seriously memang sangat2 membantu!! Since flight kat terminal lain, kitorang nak makan kat terminal lain (sebab cari makanan halal) so guna stroller ni je.

Memang terbaik lah Arlanda Airport! Aku memang suka nak compare dengan Armsterdam Airport. Kitorang kandas berjam2 kat sana sebab missed connecting flight, pastu terkejar ke sana sini sebab nak cari flight lain ke Stockholm, nak cari makanan halal lagi. Walaupun Armsterdam punya airport lagi besar & canggih & best nak shopping tapi tak bape baby friendly la. Even baby changing room dia pun biasa2 je.

So Mummy dah terjatuh hati dengan buggy stroller. Balik Malaysia mula lah aku bernyanyi2 nak stroller kecik since S8 tu agak bulky mmg susahla kalau aku jalan2 without Mr H.. Laki aku macam biasa la. Mana bagi sebab dah ada stroller kannnn...sampai lah satu hari.. Terjumpa stroller ni kat Aeon Wangsa Maju :

 

Sweet Cherry LC500 Mini Bug Stroller

Harga asal RM125. Masa kitorang beli tu ada 20% diskaun so harga dia jadi RM100 sajo!!! Murah gila!!! Try tengok bila fold tu jadi kecik gila compare dgn S8 dan ringannyaaaa!!! Terus aku ajak Mr H beli. Takpe. Mummy bayar sebab RM100 je. Hehehe..

Mula2 beli stroller ni dengan alasan kalau keluar berdua dgn Mummy je pakai stroller ni since senang untuk Mummy. Tapi lama2 bila laki aku dah rasa pakai stroller ni mudah yg amat, terus guna stroller ni kemana2. Mula2 angkut jugak dua dua stroller dalam bonet kereta tapi makin lama S8 macam dah tak pakai jeeee...Last2 S8 tu terperuk dalam bilik. Marilah bungkus S8 tunggu Eusoff dapat adik baru pakai balik. Kang dibiar berhabuk pulak. Huhu..

 

Eusoff dan dinosour LEGO. Hehe

Genting Highlands



Eusoff tak heran langsung dengan itik Sunway Lagoon tu. Hehehe..

Monyet putih


Mr H menyorong stroller

Stroller pakai jugak. SSC bawak jugak..see??

So far aku rasa stroller ni worth the money la.. Untuk RM100 what do you expect?? Takkan setanding dengan Stokke or Quinny or Mamas & Papas kan?? But for what its worth, it really gives me the satisfaction. Meh aku review pros & cons stroller ni ye..

Pros
  • Murah nak mampus untuk aku yang suka berjimat ini. Hahahaha...
  • Lightweight gilaaaa!!!! Kalau ikut description dia cakap berat 3kg tapi untuk aku yg dah pernah pakai Halford S8 yg beratnya 10kg, ini adalah ringan!! Aku rasa dalam 2+kg je kot sebenarnya
  • Easy fold & opening. Senang gila nak bukak & tutup. Sebelah tangan boleh bukak. Ada cangkuk utk elak dia terbukak tiba2. Angkat cangkuk tu then tolak sebelah tangan je. Pastu tekan sampai bunyi "Tak". Then dah secure la tu. But bila tutup kena guna dua tangan sebab kena tekan & tarik satu skru ni dalam masa yg sama. But tak susah pun.
  • Bila dah fold tu jadi kecik gilaaaaaa.. Suku bonet tak sampai. Tak macam S8. So kalau korang pakai kereta kecik memang sesuai la. Aku ade try masuk bonet Viva. Still ada ruang lagi boleh isi barang2 shopping.
  • Kecik je bila pakai so senang nak lalu celah2 rak bila kat tempat shopping
  • Ringan bila tolak. Sebelah tangan pun boleh. Ni penting bila anak tanak duduk dalam stroller tapi nak jalan sendiri. So sebelah pimpin anak, sebelah sorong stroller. Eusoff pun kadang tolong tolak stroller sendiri. Hehe..
Cons
  • Takde tempat letak barang. Susah mak nak shopping. Huhu... So terpaksa beli cangkuk kat Daiso yg RM5 kaler kuning tu. Bila beli apa2 sangkut kat situ
  • Tempat letak air tak cukup dalam. Palang depan Eusoff tu kalau letak apa senang jatuh ke bawah.
  • Tak boleh fully recline so tak sesuai untuk baby. Kitorang beli stroller ni masa Eusoff almost setahun so takde problem la.
  • Seat boleh recline sampai 135degrees je. Kira macam tak betul2 baring la..
  • Takde tempat kaki / tak boleh naikkan. Kalau Eusoff tertido, kitorang kena naikkan dia tinggi sket so kaki takdelah berjuntai. Faham tak? Hehe
  • Padding nipis. Untuk toddler ok la kot. Tapi kalau untuk baby macam kesian la.. Kalau nak tido tu better prepare bantal la. Macam S8 tak payah sebab dah ada padding tebal kat kepala.
  • Cuma boleh forward facing sahaja.
  • Kalau tak pakaikan seatbelt dia, Eusoff dengan mudah je bolos through bawah palang tu. Anak aku ni bukan boleh percaya sangat. Hehehe..
  • Bukan untuk kegunaan lasak. Aku rasa kitorg dah guna terlalu lasak kot. So sekarang macam ada problem sikit dengan roda dia. Dah memang ke mana2 kitorg sebat je bawak stroller ni. Kalau kat mall memang takde problem sangat la sorong. Tapi macam atas jalan tar or berbatu2 tu dia kureng sket.
  • Tak sesuai bila anak2 dah terlalu berat. Buat masa sekarang ok lagi dengan Eusoff. Tapi haritu anak sedara Mr H umur 4 tahun try naik, dia jadi berat & susah nak tolak.
Aku rasa untuk Sweet Cherry ni memang berbaloi dengan RM100 yang aku keluarkan tu. Tapi aku rasa stroller ni macam beli untuk kali ni je la. Takde harapan nak perturunkan kat adik2 dia. Eusoff boleh pakai sampai jahanam dulu. Hehe.. Nanti adik kita beli stroller lain ye. Baru adil adik pun dapat yang baru. Tapi aku tetap nak beli yang lightweight & kecik macam ni. S8 tu boleh pakai time baby. Dah besar sikit kita terus beli stroller lightweight. Koserr aku nak exercise mengangkut S8 selalu. Ada Mr H takpe gak. Kurus lengan aku lama2 kang. Hahahahaha...

Comments

  1. betul..i pon ada buggy stroller sbb mmg senang. ni travel guna yg tu jer

    ReplyDelete
  2. sweet cherry memng murah..saya pun ada 2 stroller,dua2 brand sweet cherry..tp bli yg umbrella fold coz bli yg 1st tu agak bulky utk bonet myvi..hehe

    ReplyDelete
  3. Salam kalau ada nak jual buggy/stroller bawah rm100 boleh whatsapp sy ye .. Tq 0196099597

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts