Progress Rumah : 60%

Aku sebenarnya nak upadate blog. Tapi aku tak tau nak update pasal apa. MH370? Aku pasti semua orang tahu & semua orang mendoakan keselamat mereka. Pasal Eusoff?

My Little Elmo yang makin kurus sejak demam. Dah masuk 2minggu demam on-off. Makan taknak. Susu taknak. Kalau Mummy ade bergayut je kejenye.. Hai lah anakkkk..
 
Kat Insta ade jugak. Dah pesan jangan pijak air...tapi korang ingat dia nak dengar tak??
 
 
Nanti korang boring pulak. Sikit2 pasal anak. Sikit2 pasal anak. Hahahaha... Pasal rumah?

Hmmm... sebenarnya aku dah pindah masuk rumah baru dah. 2 minggu lepas. Tapi...macam biasa la. Kemasnya tak habis2. Hahahahaha.. Aku tak sempat snap gambar lagi tapi..ni lah rupa rumah aku sebelum kitorg pindah masuk haritu :

Big boss tgh sibuk monitor pasaran saham. Haha

Antara penyumbang kepada tak habis2nya aku mengemas rumah. Big boss yg membantu menyepahkan toys di mana2.

Serabut lagi. Aku pun pening tgk wayar berselirat sana sini. Huhu..

Tangga pun kat ruang tamu lagi. Harap maklum. Hahaha..

Katil rendah je. Senang sikit dobotku itu memanjat..kan?

Salah perhitungan. Ingatkan muat letak kat space tu. Da ukur, ngam2. Tapi rupa2nya kitorg lupa nak amik kira tiles kt bawah tu. Jadi terpaksa letak melintang camni..
 

Dapur bersepah2 lagi. Byk brg yg aku xle ltk atas meja. Mcm coffeemaker ngan thermo pot tu skrg aku simpan je dlm cabinet. Memenuhkan counter top je. Hahaha..

Meja banyak2 pastu tak tau nak letak mana. Kah3...

Nantilah aku upload lagi gambar2 rumah. Sebenarnya takde apa yang menarik pun rumah aku. Hahaaha... Nak kata deco best..aku ni buta bab deco2 ni. Perabot pun semua yg murah2 je. Kalau orang datang sekarang pun aku malu. Sebab...mmg plain gila. Hahahaha... Takpelah. Janji selesa..kan?? :)

Ada ads kt apartment aku. Orang beria2 cari owner yg nak jual rumah. Aku rasa demand utk apartment aku ni tinggi jugak kot. Especially utk org2 melayu. Sebab..apartment aku mmg ramai melayu. Cina, India ade la jugak tapi tak ramai. Foreigners (cam Indon, Bangla, Myanmar, Middle-East, etc) memang takde sbb apartment ni strict sket rules especially bab2 penyewa. Neighbourhood best. Dekat gila dgn masjid. Bgn subuh kalau aku snooze alarm mmg azan la yg mengejutkan aku. Kedai dekat, semua dekat. Aku rasa so far aku mmg suka gila la apartment aku yg tak seberapa ni..

Cuma yang tak bestnya...pagi2 pegi anta Eusoff umah MIL mmg menempuh jam sikit la. Kat KL ni mane je yg tak jam..ye tak?? Takpe2. Tunggu Eusoff besar sikit pg2 kite gerak naik Vespa je. Setel masalah. Jimat pun jimat. Hehehe..

Tu pun...laki aku tanya lepas tgk ads cari rumah utk dijual tu... "Nak jual rumah kita tak?"

Engko jgn carik pasal bangggggg...pindah pun tak abis lagi engko jgn nak jual rumah ni. Ada yang bertukar jadi hulk ni kangggggggg.... -_-'

Comments

  1. Assalamualaikum kak. wahh cantik gak rumah. barang perabot plain takpe, asalkan kita selesa duduk kan. hihi ~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq dear...baru nak mula hidup sendiri.mmg camnilah...betul.yg penting kita selesa..kan?:)

      Delete
  2. bila ada anak tengah melasak... deco simple2 je... senang dorang nak berlari nnt. selamat pun ye gak.

    ReplyDelete
  3. haaa...tu la!nak beli perabot ke apa sume fikir anak dulu.safety dia dulu.
    bab deco2 tu kemudian2 takpe.. :)

    ReplyDelete
  4. slow2 kayuh eh akak part deko2 tu...normal la baru nak mula hidup dirumah sendiri.memula macam susah tapi apa pun keselasaan tu penting...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..mmg kena slow..semput dah ni masuk rumah baru.hehe..tq dear.. :)

      Delete

Post a Comment

Popular Posts