Diaper caddy...ke bukan ni??

As obnoxious and disgusting as this may sound.. I still want to say it (or type it)... "Eusoff dah berak macam biasa balik woi!!!!!". Hahahaha.. ;p

Untuk mak-mak macam aku, bila anak sakit, cirit birit..taik anak tu jadi obsession tahu?Alhamdulillah malam tadi gerak dari rumah MIL dlm kul 8mlm. Sampai rumah dlm 8.15.. Eusoff jalan dari lif menuju ke rumah tapi tiba2 berenti. Pastu aku tgk dia meneran. Meneran. Da bwk masuk rumah, bg dia teran puas2, tunggu dia dah setel (dah start main semula tu means da setel la tu. Hehe), then bawak pegi toilet. Bukak diaper, check stool dia dulu. Berketul cam biasa. Balut, then tekan dari luar. OK. Ade texture, bukan cair lembik. Maknanyaaaaaa... (Hopefully) Eusoff dah flush out semua virus Rotavirus jahat tu dari usus dia!!!! Yeayyy!!!!!

~Never in a million years I thought I will be the type of mom who would be so obsessed with her own child that even the poop is such a big issue/success/good news/milestones/progress. But...here I am now. And yes. I am that kind of mom, now. Hahaha... ~
 ----------------------------------------------------------

OK. Berbalik kepada tajuk. Cite pasal Rotavirus nanti aku update la eh. Macam tak best asik nak cite pasal Rotavirus jahat tu je. Huhu...

Diaper caddy..korang ada? Diaper caddy tu apa?? Alaaaaa...tempat simpan diaper laaa. Haha.. Aku tau korang2 sume mesti pakai diaper caddy Fisher-Price, JJ Cole, etc.. Harini aku nak share diaper caddy Eusoff. Hopefully boleh bg korang idea sikit especially for new mom..

Ini diaper caddy Eusoff yang aku pakai dari dia lahir. Dah setahun lebih dah. Dan aku rasa benda ni sangat2 berguna untuk aku :

Tada!!!! Pelik tak diaper caddy aku?? Hahaha.. Orang tengok mesti tak sangka ni diaper caddy kan?? Aku suka sebab selain ada roda, dia ade baaaaannnyyyaaaakkkk gila poket untuk sumbat macam2!

Rupa bila bukak tutup atas tu. Material kain tapi maybe sebab warna so tak nampak kotor. Tapi yg ni boleh bukak & basuh kalau nak. Tapi kalau dapat yang material waterproof pn bagus jugak...kot?

Dalam pun ada poket untuk aku sumbat wet tissue. Poket sebelah lagi aku sumbat Cool Fever. Senang cari.

Isi perut caddy ni. Dalam ni muat susun 1 row dari pek diaper tu. So biasanya aku topup row by row dari pek diaper yg besar tu. Eusoff mostly pakai Petpet untuk basahan. Jenis pants bila kat rumah MIL time aku keje je. Or weekend. Bila keluar baru pakai Mamypoko or BabyLove..

Sisi tepi. Poket kecik2 tu aku sumbat sikat, minyak telon, minyak yu yee, ketip kuku, diaper pin, thermometer and tempat sedut hingus tu (ape tah nama dia. tak tau aku. hahaha..)

Sisi kiri. Poket besar aku isi lotion. Senang main picit je takyah keluarkan. Aku memang tak pakaikan Eusoff bedak so memang takde bedak kat sini.

Sisi kanan. Poket lagi. Belah sini aku isi diaper rash cream (yang macam tak pernah guna langsung pun), medela cream (untuk nipple crack laaaaamaaaaa dulu), spray halau nyamuk & kertas2/notes2 kalau ada.

Sisi tepi 2. Belah atas tu poket jugak tapi takde isi. Sebab dah takde benda nak isi dah. Haha.. Belah bawah ni ade tempat untuk letak tissue yang jenis paket tu. Kotak tak muat. Tapi aku tak letak pun. Sebab nanti Eusoff keje tarik tissue keluar je. Pastu carik kecik2 buat sepah. Huhu...

Buat mak2 yang baru nak ada anak...diaper caddy ni seriously best! I mean korang kena ada diaper caddy untuk memudahkan hidup. Aku kadang2 kt rumah MIL stress jugak bila lepas mandi ke apa nak cari diaper kt tempat lain, lotion tempat lain, minyak yu yee tempat lain, sikat tempat lain.. Pastu kejap kat sini, kejap kat sana. Belum lagi kena sorok dengan anak2 buah Mr H... Haihhhhh.... -_-'

Dulu masa duk umah MIL aku pakai jugak yg ni. Tapi MIL aku macam tak nak je. Sebab alasan dia cucu2 dia buat main. So aku guna sendiri je la... So far aku guna ni Eusoff tak pernah lagi buat main brg2 dalam tu (kecuali kalau aku letak tissue). Paling2 pun Eusoff buat main tolak2 sebab caddy ni ada roda. Hehe.. 

Sebenarnya kannnnnnn...ini bukan diaper caddy pun! Aku beli menatang ni masa tengah pregnantkan Eusoff. Kat Groupon ke Milk-A-Deal ke ape tah. Harga dalam RM65 tak salah aku. Lupa dah sebab dah lama. Hehe.. Ni magazine holder kot (tak silap la). Haha.. Tapi bila aku tgk je masa tu aku dah tau aku nak buat dia jadi diaper caddy. Seriously benda ni sangat2 memudahkan keje aku. Sebab semuanya sumbat kat sini. Pastu senang sorong tarik sana sini. Mr H pun kalau cari apa2 brg anak dia dah tau mesti kat diaper caddy ni. Dan dia pun rasa benda ni best. Cuma dia cakap lagi bagus kalau ade tali buat galas. Sebab senang kalau pegi travel mana2 bawak menatang ni je terus. Hahaha...

So...kalau korang jenis yang teror DIY tu maybe boleh DIY sendiri kot? Aku tak teror. Jadi mari kita beli je. Hehehe... Tu je nak share. So that korang ada idea.. Tak semestinya kena abiskan duit beratus untuk diaper caddy..kan? Yang penting efficient & functional!!  *Peace!* :)

Comments

  1. Assalamualaikum awak. sheila beli backpack sebab suami nak sangat pakai beg tu nanti. hehehe kita suka gak beg macam awak punya ni.. nampak cool banyak ruang nak simpan barang. heeee syukur Eusoff dah sihat ~~~

    ReplyDelete
  2. Kretip! I dulu masa pantang rumah mak, dia guna picnic basket. Kat rumah sendiri pakai play pen, tepi dia ada organizer.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts