Progress Rumah : 5%

Rumah?? Apa pun tak siap lagi!! -_-'

Bila aku nak pindah ni woiiii??!! Stress duduk rumah orang lama2. Sape merasa duduk rumah mertua tau la maksud aku. Walaupun mertua aku baik gila tetap stress jugak.

Laki aku ni buat rilek je..mentang2 la duduk rumah makbapak dia...Aku ni kalau boleh tinggalkan dobot sorang tu, mmg aku tinggalkan. Senang sikit aku nak buat keje2 mengemas. Ni bila bawak dobot tu, aku kena tunggu dia tidur br boleh buat keje. Bila nak siap??

Oh ye...perabot dah book/beli sikit2. Tapi mintak lepas CNY baru hantar. Sebab?? Rumah pun tak kemas lagi weyyyyyyyyy.... Tapi dinding dah siap cat+pasang wallpaper dah. Fridge, dapur gas, washing machine tak beli lagi. Bila mau survey daaaaaa... Laki aku busy manjang. Nak keluar survey barang pun susah.

Buat masa sekarang bilik Eusoff je yang bersih. Sebab bila datang mengemas memang lepak kat bilik Eusoff je la. Master bedroom da siap tapi aku tak cuci balik lantai. Pemalasssss..hahaha. OK. Sebelum perabot sampai akan ku pastikan bilik tu dah kemas. Hehe... Bilik wardrobe belum buat apa2 lagi. Sebab plannya nak pasang tiles. Tapi bukan sekarang. Jadi maybe biar je bilik ni kosong dulu. Unless ada brg2 dlm kotak2 nak simpan dulu. So bila nak pasang tiles takdelah byk keje sgt nak keluarkan brg2 dlm tu.

Barang2 dah mula pindahkan sikit2. Tapi aku susun dlm cabinet dgn kotak2. Malas nak keluarkan dulu... Pastu barula terasa... "Eii...keciknye dapur aku. Letak,letak,letak dah penuh..Huhu". Takpelah.. Bersyukur jugak ade rumah sendiri (Eh??Bukan rumah laki ke?Nama ai takde dalam S&P. Hahahaha). Bersyukur mampu beli dari sewa. Bersyukur dapat pindah dari terus menumpang.

Lepas ni kena ikat perut bayar duit + belanja rumah bulan2. Kena mula masak sendiri. No more makan kedai hari2 (Ok.tipuuuuu...). Heeeee.... Serius aku rasa duit mengalir laju macam air. Tetibe menyesal sebab tak kuarkan duit EPF buat bayar deposit instead of guna savings. Kalau tak duit savings boleh buat beli brg2 rumah tanpa perlu menyekat nafsu sangat. Hahahahaha..Adehhhh...ni baru rumah kecik.camnelah engkorang yang beli rumah besar2 tu ehhhh.. *pitam*



 
Lepas berapa lama...ini je progress rumah aku. Dah pasang kipas baru, langsir+railing dan... side table IKEA. Tu je engko buat bang?? Wall rack tak pasang, bracket TV tak pasang, dapur tak abis kemas... Kalau upah orang ni memang aku potong gaji! Muahahahahaaha.... ;p

Comments

Post a Comment

Popular Posts