Kegilaan online shopping dan MY SALE aku!

Korang selalu shopping online tak? Aku memang suka bab shopping2 online ni. Sebab senang depan mata, click2, pastu barang sampai depan pintu rumah. Mau tak suka??Dari zaman anak dara aku biasa shopping online. Sekarang?? Lebih2 lagi la... Sebab?? Aku dapat laki yang tak suka bershopping. Nak ajak laki aku kuar bershopping memang hazabbbbbb.... Dia punya muncung sedepa. Kalau dapat kuar shopping pun, aku boleh gerenti lepas sejam pertama kalau takde benda menarik utk dia, memang boleh mendatangkan amukan aku atau dia. Boleh buat gaduh beb!! Nampak kecik tapi benda2 ni boleh merosakkan keharmonian rumah tangga aku tau!(Cewaaaahhhhh...)

Sebagai isteri mithali (ecehhhhh....) ditambah pulak dengan perangai Eusoff yang buatkan aku kadang2 kena bersilat nak control dia kat shopping mall, maka mana barang yang boleh beli online, aku prefer beli online. Memang baju2 aku & baju2 Eusoff pun banyak aku beli online je. Baju Mr H tak boleh. Sebab pak encik tu cerewet! Hehehe...

 

Blog aku, maka haruslah menepek muka sendiri kan?? Abaikan badanku yg semakin menembun tu. Aku nak tunjuk je.. Aku beli dress Zara ni online. And aku suka gila!!! Rasa mcm budak sekolah. Perasan muda gitewwwww... Keh3... ;p
 
Dan kerana selalu bershopping online lah aku terjebak buat part-time bisnes sendiri di Mizz Shopaholixx. Sebab aku suka benda yg murah or on sale dan aku tau orang lain pun suka jugak. Heeeeee... Sebab tu aku suka buat review barang2 yang aku beli online dengan puas hati. So marilah share kegembiraan bersama2! *Eh. Macam berkempen pulak. Hahahaha*

Bukan nak cakap SEMUA barang2 yang aku beli online tu aku puas hati. Tak semua... Haritu aku dah kongsi cerita dari sudut penjual/seller. Kali ni aku cerita dari sudut pembeli/buyer pulak.Kadang2 ada yang barang ok, servis lembs nak mampus. Ada yang servis tiptop, order pagi, petang dah sampai (Ehh?? Hahahaha..) tapi kualiti barang jauh panggang dari api, indah khabar dari rupa. Hahahaha.. Ada seller yg mati2 mengaku barang dia jual tu ori, tapi bila sampai brg tu tgk kualiti kau dah tau tu ciplak...

Bila beri barang online, kau kena faham risk yg kau tanggung sebagai buyer. Barang tak sampai on time, brg rosak masa shipping, brg hilang, etc. Kadang2 bukan salah seller tau. Seller mmg dah baik, servis tiptop, brg best...tapi tup2 courier buat hal. Benda2 ni kdg2 luar kemampuan seller or buyer tau! Jadi..aku selalu pasrah je kalau beli online. Kalau Allah dah tetapkan tu rezeki aku, mmg tak kemana peginya..kan?

Selain tu...aku mmg suka shopping online sebab barang2 kat online shop ni kadang2 lagi murah dari kat kedai. Ye la..kat kedai ko kena fikir, dia ada kos kedai, kos pekerja, kos utiliti...semua tu menyumbang kepada harga product tu. Kalau online shop dia byk cut cost sbb tu dorg boleh jual murah dari kat luar. Yang ni kena pandai bargain hunting lah. Antara aktiviti ter favourite aku. Hihi... Sape tak suka dpt brg dlm harga yang murah kan?? Sebab tu kalau korang up entry pasal sale..LAAAJUUUUU je aku click. Walaupun aku tak komen tapi aku baca sebenarnye tau!Hihi. Kantoi....

Aku memang tak kisah online shop yang aku beli tu kecik ke, besar ke, glamer ke, tak glamer ke... kalau nama online shop ko 'Mak Jemah Shop' pun asalkan barang kau menepati citarasa aku, harga terjangkau dek akal (dan poket) ku..memang ada harapan aku beli. (Kecuali kes2 terpencil bila nak beli brg Eusoff tapi tetiba Mr H tak bagi. Kalau barang aku Mr H ckp tak perlu mintak izin dia cuma aku kena pandai2 nilai sendiri la..).

Dan oleh kerana satu email, aku telah terjebak ke Zalora (lagi). Aku pernah beli barang dari sini dulu. Despite rumours2 yg aku dengar, actually they're not bad. Servis tiptop. Mungkin rezeki aku kan?? Heeeee.... And bila dah lama tak datang tetiba aku click dan terkeluarlah iklan MY SALE di Zalora. Tak ke buntang bijik mata aku tengok sale up to 84%???!!! Mana nak dapat woiiiiiii......

Aku belum abis pilih lagi ni tapi ada kebarangkalian duit gaji yg aku dapat harini akan lebur harini jugak. Sila doakan aku bertabah dan tak meroyan tengok sale ini. Sekian... Jemputlah click kat sini reramai biar korang pun meroyan sama dengan aku. Kah3...

*Peace yo!!*

Comments

  1. pergh, shopping sakan. enjoy your life. by the way, please follow my blog doknganga.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. shopping online mmg best..tp ada risko la dn kena brsbr :-)

    ReplyDelete
  3. Dulu mmg I suke shopping juga...meman best...sekarang udah mengurangkan...happy online shopping..

    ReplyDelete
  4. salam and hi! i pun gile bershopping juga...
    sbb gila bershopping online la maka i pun mula kan my own online business. blh juga u cuci mata drop by at my blog
    www.wafaswear.blogspot.com

    mungkin ada yg u terkenan ke... hikhikhik jemput lah ya! muungkin u juga blh bg review about my blog. terima kasih!
    *p/s best blog u nih!

    salam, tata
    wafaswear

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts