Gaji oh gaji....

Di hari Jumaat yang mulia ini...marilah kita berdoa supaya gaji kita pada bulan ini akan diterima dgn mudah,tepat dan jayanya... (p/s : Serta di berkati Allah..)

Adesss...aku tgh cuak2 nih. Sebabnya... bos aku pegi summer holiday (balik kampung) ke Stockholm pastu sambung ke Paris pulak selama sebulan lebih (Agak2 balik die belikan souvenier utk aku x?Kah3..). Makanya Sweden anta replacement utk bos aku kat sini.

Masalah aku sekarang adalah 13hb adalah last day for salary processing. 13hb adalah esok which is Sabtu. Maka takde maknalah aku nak bekerja di hari Sabtu kan?So hari ini adalah last day. Dan hari Jumaat aku bekerja sampai 2.30pm sahaja. Dan sehingga sekarang 2.01pm...aku still tak dapat lagi report dari Sweden. Kelembapan apakah????

Masalah ini semua terjadi kerana replacement bos aku tu kengkonon dgn niat suci dan murni pergi membuat salary processing ari Rabu time aku cuti (Aku sesaje cuti 1st day Ramadhan lah konon. Padahal takdelah penat mana pun puasa. Tapi mat saleh bukan tau pun. Dorg ingat aku puasa ni mcm separuh mati. Kah3..). Dah lah tak tau bijik butir ape yg ada dalam salary sume org, system Palasso tu pun xterer sgt.. Dengan selamba dia pegi accept salary processing kosong tu. Dan2 aku naik keje semalam Sweden anta email report apesal salary processing lain benor ghupenya bulan ni. Adesssssssssssssss....

Setelah melakukan pembetulan dan meyelesaikan sistem Palasso yg cem haremm (Aku tak tau ape masalah dorg ni takleh buat sistem dalam english. Dahlah Swedish aku macam tahik!) dan meng'accept' salary processing, aku pun rilek2 dgn harapan arini dapat report from Sweden.

TAPIIIIIII.....aku lupa yg Sweden ramai yg tgh summer holiday maka kerja pun lembab cam siput vavi. Dahlah dorg lambat bape jam dari Mesia....Aku nak balik 2.30 ni weyyyyyy.... Report tak dapat lagi... Camne gue mau process gaji??? Aku kena key-in dalam Agresso lagi, dpt approval lagiiiiiiii.... Hoiiiiii..... Sweden dah pukul 8pg sekarang ni. Mana report aku hah?????????

Takpelah.....bulan ni kite semua dapat gaji lambat sehari dua takpe kan??? Agak2 colleague aku ada rasa nak melempang aku tak bila dgr ayat tu??? Kah3.... 15minit lagi sebelum balik!!!! Lantakkan gaji itu. Isnin nanti kite gelupur macam lipas takde kaki..ok??? Ngeh3.... ;p

Comments

Popular Posts