My Mini Pelamin DIY

Before my engagement I did a simple research on my mini pelamin.Actually i'm a simple girl.so aku xnak pelamin yg beria2 bagai.tunang je pon.belom kawen lg.nnt kawen aku wat la pelamin indah bak singgahsana...tul x??hehehehehe...

So... a few gmbr2 kt bawah ni merupakan inspirasi (ceh!) aku mase nak wat mini pelamin 2... (credit to the owner)








Akhirnye...bile da siap..cmnie la rupe mini pelamin aku :

Sorry.gmbr yg nie xclear lak adik aku amik..ehe..

Ni pandangan dari tepi..mase majlis 2 berlangsung..


Ni la rupe pelaminnye mase aku duk kt atas 2...hehehe... (nk gak enterframe)


Tak same langsung dgn gambar2 kat atas 2 kn???lain yang aku ilhamkan,lain pulak jadinye.yang penting tema hari tu which is red roses masih ditepati!! =)

Cost utk Mini Pelamin ni?
1. Tirai putih = free. Gune tirai yg da ade
2. Tirai merah = RM3 x 6m = RM18
3. Alas hitam = free. mase 2 salah beli kain.da bertahun da simpan.gune 2m je..
4. Bunga pink-putih kat atas tirai = RM19
5. Bola roses 2 = Polisterin =RM7 + Bunga2 = RM40 = RM47
6. Pasu putih = RM19 x 2 = RM36
7. Bunga roses = RM40
8. Roses kecik lekat kat tirai putih = RM9.50 (tapi xgune sume pn.half je)
9. Spotlight = free.aku pn xtau menatang ni ade kt umah.hehe
10. Stage = free
11. Bantal2 = free.rembat bantal kt umah je..hehe
12.sarung kusyen besar (merah) = RM5 (aku beli kat tesco.tgh sale)


So...overall cost utk mini pelamin 2.... = RM 174.50!!!

Lebih murah dari sewa kt kedai, brg2 2 pn aku leh gune kemudian (cm pasu bunga ngn roses 2 ltk kt ruang tamu, bunga pink-putih 2 ltk atas cermin besar kt dining area,etc) dan yang paling penting....menepati ciri2 ape yg aku nak!! So i'm happy with it!! =)

Comments

Post a Comment

Popular Posts