Blank.

Aku nak update blog tapi otak seriously tepu. Buat keje pun macam hampeh je.. Aku tak tau apa masalah aku sekarang. Aku sebenarnya agak bengang dengan secondary aku la..

Supposedly untuk embassy yang kecik macam kitorg ni, setiap orang kena ada secondary responsibility. Maknanya bila orang tu cuti, kita kena step in ganti dia. Aku punya secondary responsibility is as consular assistant. Maknanya if there's any consular cases, aku boleh handle. Maybe aku tak teror tapi aku ada basic, aku tau apa nak buat.

Yang aku bengan sekarang ni..secondary aku sentiasa anggap keje aku senang. Ye. Aku tak cakap keje aku susah sangat. Tapi masalahnya dia takde basic account. Bila kena hantar training sana sini, mengeluh. Bila aku train & try explain satu2 keje aku dia buat2 faham tapi aku tahu dia blur gila. Sebijik apa pun tak faham.

Dia ingat keje aku setakat kira duit, key-in payment, bayar duit. Bila aku explain each system, macammana nak kira budget & estimate future cash flow, etc..buat2 muka blur pastu tanya aku.. "If you're not here..I don't have to do this..right?". Wakluuuuuuu....

Serious aku bengang kadang2. Bila semua orang cuti, aku boleh handle embassy ni sorang2. Aku boleh tolnog settlekan keje semua orang. Tapi bila aku cuti, memang takde sape sentuh keje aku. Pastu aku naik cuti je semua sibuk urgent sana, urgent sini. Penat oiiiiii...

Ni kalau aku cuti bersalin 6 bulan ni.. Padan muka semua orang! Muahahahahaha...

Tunggulah idea lain nak membebel apa lagi. Aku malas nak buat keje kat opis ni. Hehehehe...

Comments

  1. biasa lah tu... i ni MC 3 bulan ni memang ada yang take over kerja i tp staff2 i dah merayu2 suruh balik sebab tak tahan kerja dgn orang lain, lepas tu bagitau pending kerja macam gunung... mampuih.. ni rasa nak resign ni!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts