Battling depression (yet again)..

Lately kan..aku macam takde mood kat office. Ada macam satu rasa down. Padahal apakejadah aku nak down kan? Aku takde problem langsung kat opis. Gaji pun baru naik. Hahaha.. Rasa nak tampo diri sendiri.

Actually aku tau & faham (kot?) apa masalah aku. Tapi aku still xtau camne nak luah & kat sape. Sebab masalah aku ni susah nak di explain. Masalah hati nurani..kot?? Hahahahaha..




Kat office ni kalau boleh aku tak nak bercakap dengan sape2. Nak buat keje jeeeeeeeee... Even lunch break pun aku tak keluar kadang2. Kadang2 pagi2 beli breakfast tu aku tapau siap2 untuk lunch semata2 sebab tak nak keluar. Dan kalau aku keluar lunch sekali pun aku seboleh2nya nak makan sorang2. Tapi tu la...colleague aku ni bila tau aku nak lunch je mesti nak lunch sama. Bila dia cakap nak gi Ampang Park, aku cakap takpelah, aku nak pegi makan kt building depan je dan2 tu jugak nak ikut aku makan sama. Kalau aku cakap aku nak makan sorang2 agak2 dia kecik hati tak??

Kadang2 aku takut jugak aku terjebak dalam depression sekali lagi. Paling teruk aku kena lepas mak meninggal. 2nd time yang buat aku sampai takut is when aku almost meroyan aka post-partum depression.

Kali ni...macam ada tanda2. Aku tak tau Mr H sedar or tak (tapi aku rasa dia sedar since banyak keje rumah dia tolong sekarang) aku makin 'dalam dunia sendiri'. I just hope the migraine didn't come back because I would never touch that medicine in my current condition.

Satu2nya 'penyelamat' aku...

Muhammad Eusoff Mohd Muzaffar.. si penyelamat bonda
 
Satu2nya 'ubat' aku. My drugs, my chemical, my superhero, my sunshine. My son.

 

 
But don't worry too much. I'll be okay.. :)

Comments

  1. lor.. ampang park tu dekat sangat ke dgn ofis u? i selalu makan kat situ sebab i jenis kuat jln...

    ReplyDelete
  2. emme, u kena kuat ye.
    hope x kena depression lagi.
    iallah byk2 doa :

    ReplyDelete
  3. what happen babe?
    i can lend u my shoulder...
    juz share with me..?
    hope u'll be okay...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts