Pengalaman Bersalin Pt. 2 : Major Drama

20 November 2012

Contraction still ada. Aku da record time. Contraction dtg every 15mnt la. Mr H da anxious. Sebab die harap sgt aku bersalin 20 Nov. Dapatlah same b'day ngan die. Ceh! Hehehe... In-laws pn da start cuak2. Takut aku bersalin kt umah. Keh3... MIL aku kejap2 tanya sakit x,sakit x. Jawapannya sama gak. Tak sakit. Huhuhu....

Mr H pegi keje gak aritu but da psn standby je. Mane r tau tibe2 aku terberanak ke..hehe. By the time pukul 3 pinggang da start sakit. SIL aku ajak pegi hospital je. Aku agree je la walaupn aku xrasa nak beranak lg pn. Mr H tunggu kt hospital. Sampai hospital pegila check dgn Dr Halim. Sekali lagi kena VE. Sakit wooooooooo.....

Keputusannya? Jalan br bukak 2cm. Dr Halim tny nak stay hospital or blk umah dulu? Aku decide utk blk sebab org cakap anak sulung ni jalan lmbt bukak. Nak tggu 10cm boleh mkn masa berhari2. Baik le aku duk umah je..

Dlm perjalanan balik umah BIL aku wat lawak baby saje sabotaj xnak kuar 20nov ke baby xnak pak long yg anta pegi hospital? SIL aku wat lawak nnt air ketuban pecah kt umah baru tau. Aku gelak2 je..

Da sampai umah, contraction makin da 10mnt skali and makin 'terasa'. Aku still boleh makan2,gelak2... siap mtk Mr H air orange juice lg. Hehehehe... Malam tu dlm kul 8mlm aku kena paksa jalan2 satu taman sambil pakai baju tido. Gila hapa laki aku dgn gigih temankan berjalan2 tu semata2 dgn harapan anak die keluar mlm tu. Keh3....

Malam tu aku xde selera nak makan so aku tangguh2 dulu. Teringat plak ade 2psg kain batik nak pakai masa pantang belum berjahit lg. Mr H offer nak jahitkan so aku pun duduk la sblh die smbil Mr H menjahit tu. Masa tu dlm pukul 9lbh da...Then teringat kurma belum masukkan dalam beg nak bwk pegi hospital. Masuk dlm rumah, amik kurma...sambil nak masukkan dlm beg sempat la aku makan 7biji kurma tu (sebab aku mmg suka mkn kurma. Nak2 yg jenis basah tu. Hehe..).

Da masukkan dalam beg..masuk rumah balik sebab terlupa amik kunci kereta. Bukak je pintu rumah...dgn tiba2... (suspen x?keh3....).... "eh??amende yg meleleh kt kaki aku ni?aku terkencing ke ape ni??". Lari2 pegi toilet tkt atas,buang air...tapiiiiiii.... apesal air ni meleleh lagi ni?owhhhhh.....aku da faham.hehehe...pakai pad pastu turun pelan2, duduk sblh Mr H yg tgh menjahit then dgn gelak2 cakap kt die... "Boo, ada benda nak btau ni", "ape?ape lg yg awak terlupa?", "takde la...nak bitau je ni...tapi jgn panic tau", "panic apenye?", "air ketuban da pecah.meleleh2 ni...", "HAH??"

Bersambung next part boleh x? Ngeh3...... Nnt aku sambung lg eh? ;D

P/S : Nah. Tgk la dulu gambar Eusoff bambam ni. Tah bila nak siapkan next entry pengalaman bersalin ni pun xtau la. Hehehehehe....

Comments

  1. aiyooo labuhnya pipi dia, sedap buat gomol

    ReplyDelete
  2. Pipi dia geram...
    Pengalaman bersalin kan..
    Contraction je yg. tahan...

    ReplyDelete
  3. Wahhh suspen nya.. cepat sambung cepat sambung hihi

    ReplyDelete
  4. comel sgt ur son! :)
    cpat smbung ur citer...hhehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts