Pregnancy Progress : Me @ 36 weeks...

Alhamdulillah...dah masuk minggu ke 36 dah. Little baby membesar dgn jayanya seiring dgn pembesaran mummy nye ni. Eh. Tetibe. Hahaha....Apa progress minggu ni?


  1. Last check-up kat Damai Hospital (Ahad, 21 October 2012). Berat baby naik 200gm menjadi 2.6kg. Berat mummy naik 2kg menjadi 65kg. Uhhhhhh.....lagi 1.8kg tu apa sbnrnye??Apesal mak nye je yg membesar lelebih nih?? Hahaha.... *Sayepasrah~*
  2. Doctor expect berat baby masa deliver nanti around 3kg je. Maybe a bit less, maybe a bit more. Kira size normal lah kan?Takpelah..Janji dia sihat... :)
  3. Kedudukan baby adalah normal which is kepala kat bawah. Its not surprising sbb yg cek adalah Dr Zunita. Dr Halim cuti so ganti dgn Dr Zunita. And being Little Baby, asal doctor perempuan yg cek je mesti elok je perangainye. Bila doctor laki yg cek mmg tunggang-terbalik la dia dalam perut nih... Aku ada kemusykilan...Perangai player sape lah yg diikutnye nih. Kena soal siasat bapak dia nih! Hahahahaha... ;p
  4. Injection HBIG (for Hepatitis B's patient like me) dah order. Tunggu nak dekat bersalin nanti baru sampai & doctor akan bg pd baby. Yeay!! :)
  5. Sejak makan pil calcium sakit pinggang da kurang. Tapi...bila poo poo xbest lah! Macam keras sket dari before ni. Rasa cam tanak makan dah pil tu. Tapi nanti kena bebel ngan Mr H plak. Huhu~
  6. Sakit bontot lah...Adakah badan aku dah terlalu berat utk bontot aku sendiri???Keh3.... ;p
  7. Bila Mr H balik, dia urutkan kaki & bahu sekali lepas buat perineal massage. Alhamdulillah. Lega la jugak....
  8. Sape yg ckp da nak dkt deliver baby makin kurang bergerak sbb makin byk tido,xde ruang,etc? Anak aku bergerak dgn kadar yg sama je! Bila da besar ni makin sakit bila dia bergerak2. Terbonjol2 perut. Kulit perut ni macam da strecth gila2 sampai rasa nak koyak dah. Siang ke malam xde bezanya. Time malam tu mmg sadis. Tgh2 tido asyik terbangun je sebab sakit... Hai lah anak. Aktif betul kamu kt dalam tu. Tolonglah jgn aktif sgt mlm2 lepas lahir nanti. Kesian mummy xcukup tido nanti. Tak dpt lah mummy "beauty sleep". Boleh gitu?? Hehehehehe....
  9. Aku ada kebimbangan anak aku hyperactive macam maknye nih....Adehhhhh. Dari kecik sampai umur 3thn aku 12 kali bertukar babysitter sebab xramai yg sanggup jaga aku sampai Mak terpaksa berhenti keje. Kisah benar nih!Aku rasa aku sendiri xsanggup jaga diri aku masa kecik. Faham tak? Hahahaha.... ;p
  10. Ahad pagi tu bgn2 tido Mr H tiba2 je cakap... "B, abg mimpi azankan baby". Hehehe... Da xsabar ke boo? ;p
  11. Mr H asyik suruh aku start cuti awal je.. Tapi xkan aku nak cuti sebulan awal kan? Hari2 pujuk baby jgn keluar b4 mummy siapkan account October ni. Once account October dah siap baby kuar lah bila2 baby ready. Hehehe... Boleh x camtu?
  12. Plan utk start cuti on 2nd week of November sebaik sahaja siap account October. Yeah!!!! BERTAHAN!!! ;)
  13. Every weekend asik travel sana sini. Maka asik sakit2 je... Braxton-Hicks lagi... Bila sakit tu insaf la kejap. Tapi kejap je la. Hehehe...
  14. Masih aktif ke hulu ke hilir. Tadi kena sound dgn budak ofis.. "Mak oiiii...lajunye jalan!". Eh. Lupa plak tgh mengandung. Hehehehe...
  15. Asik kena marah sebab turun naik tangga. Eh.... Bukan aku panjat tangga sampai tingkat namblas ni pun tau! Setakat 2-3 tingkat je. Lif kat ofis ni lembab lah. Malas nak tunggu... Rumah pun 2 tkt. Kalau xpanjat tangga ada escalator ke??Ahahahaha...Takpe la. Anggap je la exercise. Nak pegi jln2 ptg2 malas. Hehe...
  16. Masih membuat kerja2 seperti biasa. Setakat angkat dokumen or brg2 tu perkara biasa lah. Adooiiiiiiii...aku ni pregnant bukannye hilang keupayaan terus. Jgn lah risau sgt ye....Kalau berat sgt mmg aku tlg tgk je la. Tp setakat yg ringan2 tu xsalah buat keje sendiri. Tak elok menyusahkan orang je tau! Susahkan laki sendiri takpe. Haha ;p
  17. Brg2 baby dah 97% complete. Brg2 yg aku plan nak KIV dulu pun dah beli dah. Tinggal sterilizer+bottle warmer je belum beli....
  18. Mudah2an Allah permudahkan urusan kami. Mudah2an dapatlah aku bersalin kat KL. Kalau bersalin kat JB mmg haru la sebab brg2 da start tinggalkan kat KL. Hehehe...Confident je aku nih bersalin kat KL kan? Ehehehe~ (^_^)

Comments

  1. Wah dah 36 minggu.. selamat menjadi ibu dan keseronokkan menjadi seorang ibu.. Salam kenal dari saya..

    ReplyDelete
  2. :D. betul. baby gerak aktif. letih kdg2. lg2 bila perut keras.
    insyaAllah semuanya baik2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...mudah2an lah :)
      tu lahh...seronok mmg la seronok bila baby aktif.tp kdg2 xlrt jugak nak melayannye..hehe..

      Delete
  3. Kl makin kurg gerak mmg nk bsalin da..mcm kina semalam byk je gerak..esok nk bsalin tu 2x je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yeke...tu la.xfhm nape org ckp bila da nak bersalin bby krg grk..
      rs cm bby bergerak je tiap masa..xreti tido ke bby ni?hehe

      Delete
  4. tu la..makin aktif jer rasanye..terbonjol2 perut..haha..tido memang dah xlena la.segala posisi xkena..ihihi..peh..3 tahun 12 bs??memang tahap hyperaktif tegar tu..hihii

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan?ngeri pun ada tgk perut camtu.haha...
      yup.dlm 3thn 12bs bertukar ganti smpai my mom terpaksa berhenti keje..hehe..
      bukan hyperactive tegar tp hanya my mom je ade cukup kesabaran jg i.haha ;p

      Delete

Post a Comment

Popular Posts