Padan Muka Aku

Tadi saje2 pegi check-up kat Rabbisyfina sebab kepala asyik sakit je. Rasa cam nak pitam. Takut sebab low BP je. Tapi BP aku mmg sentiasa low pun. Hehehe.... Macammana aku tau? Sebab kat rumah aku ade machine utk test BP ngan Heartbeat tu. So hari2 test pun boleh. Tapi nak jugak doctor yg test. Ngengade tak??Haha.... ;p

Dtg klinik dgn riang-ria sebab ingat nak check-up biasa je. Sekali kena minum air gula. Ok.... Pastu cucuk jari amik HB. Ok....Pastu cucuk lagi utk test gula pulak.Ok...... Last skali kena injection ATT 2nd dose.. Yg ni plg aku lemah ni...


Injection ATT tu buat tgn aku sengal gila babas. Dala aku dgn bangga pegi tadah tgn kiri. Hilang ingatan yg aku ni lefthanded. Sudahnya harini nak pegang pen pun xkuat. Japgi balik keje nak drive camne pun aku xtau...Cissss!!!!Tu la..nak check-up suka2 kan? Amik. Padan muka aku!Hehehe.... ;p

Aku ingat sume org mmg kena sama cam aku so aku tadah je la bila doctor cakap nak inject. Rupa2nya mostly org lain yg aku tanya xde pun kena injection ATT tu. Kalau ada pun sekali je. Apesal aku sampai 2x hah?Tak silap aku ade lg sekali tau. Yg next ni Booster. Apekejadahnya itu?? Korang2 yg lain ade kena cam aku tak? Ke aku je?? Apesal hah?? Masalah kesihatan apakah aku ini??

So far dah 37 weeks ni semua ok. Gula rendah, HB rendah, BP rendah...ok ke tu?? Semua pun rendah dari normal. Tapi borderline je la rendah dia...Takde lah rendah sgt. BP je kena jaga jgn trn sgt.. Position baby normal. Kepala kat bawah tapi belum engaged lagi. Kaki pun tak bengkak lagi. Doctor cakap leh tunggu 2-3 minggu lagi ni... Yes!!! Sempatlah Mr H balik dari Riyadh nanti. Bila inform Mr H, dia lagi happy dr aku. Ada harapan sama birthday la tu! Tapi kalau 20 November pun baby tanak kuar lagi jgn harap aku nak induce semata2 nak samakan birthday dgn bapaknye.. Byk cantik!! Yg sakitnye aku, yg sama birthday nye die... Nak sama, sila beranakkan sendiri. Keh3.... *dengki*

Tapi haritu Mr H ade cakap..."Kalau 19hb baby xkuar lagi, mlm tu kite pegi jln2 eh. Abg bwk b pegi shopping puas2. Pastu balik umah abg bg 'air selusuh original' punya. Confirm esok tu baby kuar!". Eh...tetibe kan?! Ko hengat dgn perut besar ni aku ade nafsu lagi ke?? Sanggup benar semata2 nak bagi sama birthday aku pulak yg kena melayan.Cissssss!!!  *kalau tak faham maksud Mr H tu sila abaikan je.hahahahaha* ;p

Nanti balik KL before deliver Mr Hubbee paksa pegi wat blood test utk Hepatitis B tu. Nak tgk virus count, antigen tu sume..Alaaaaaaaa.....2 tube darah lagiiiiiiii... Sob2.... T_T

Nanti at least 6 month after deliver kena lagiiiiiiiiiiii... Lepas tu baru leh schedule 3x injection utk fight virus tu. Alang2 nak wat mammogram skali ah.... Tgk ade breast lump lagi tak. Macam sakit kronik pulak rasanya. Tiba2 kesian kat diri sendiri. Dah macam bahan ujikaji pulak asik kena cucuk je. Hahaha... 

Sejak preggy ni macam2 kena....Before ni xpeduli pun kesihatan diri sendiri. Tapi bila nak ada anak ni terpaksa peduli. Sebab kesihatan sendiri sama dengan kesihatan anak. Biar badan sendiri sakit jgn anak sakit sbb salah sendiri xjaga kesihatan. Huhu...... Baiklah sayang. Demi kamu mummy tahankan je lah semua sakit ni.... (^_^)


Comments

  1. bleh x bg tau nama klinik yg mizzy ambil utk fight virus hepatitis tue?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy belum schedule lg nak amik 3x injection tu...
      tp buat ms skrg ni plan nak pegi wat blood test tu kat Klinik Zazali or Damai Hospital kt Melawati

      Delete
  2. ooo ok kiranya kat klinik tue ada perkhidmatan utk injection tue erk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah.dia kena buat blood test kat situ dulu.tggu lab result kuar,dah confirm ade hep b,sume tu..br leh discuss ngan doctor camne,ape treatment yg sesuai..
      kalau nak amik injection tu kena schedule awal2 rasanya.so klinik or hospital tu leh order or beli injection tu kot...
      private hospital rasanya mn2 pun boleh je..

      Delete
  3. yang bleh x bg nama facebook? akak dah cuba search mizzy amalina tp x dptlah...

    ReplyDelete
  4. ahaha..air selusuh original xleh blah...nak cepat beranak haruslah bg air selusuh original kn???? xla seksa nk tunggu nti..keh3..

    ReplyDelete
  5. cis..air selusuh ori eaa..lawak la hubby u..kehkeh

    Yup..ATT 2 dose..yana pun memula ingat sekali..tapi 2x..semua da settle masa 8 months aritu.
    Serius mcm bahan ujikaji je dengar citer malin..xpela..yg penting da tau ada problem2 so da tau ape nak kena buat..semoga dipermudahkan =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts