Of last night....

Last night kena Braxton-Hicks lagi .But the pain felt more intense. More pain... Before this mcm mild contraction je. But semalam sakitnya macam xleh nak berdiri tegak dah. Jalan sakit,baring sakit,mandi sakit..How do I differentiate yg tu just Braxton-Hicks or false labor je? Sebab once ubah posisi, sakit tu jadi kurang. But tak lama lepas tu sakit tu dtg balik...

Yes. I'm one of those lucky (or unlucky) ones. The ones yg merasa sakit Braxton-Hicks. Some more aku mungkin lasak sgt. Even doctors and those around me are convinced yg aku akan bersalin awal. 38 weeks aku da kena cuti. Takleh tunggu EDD dah....

What is Braxton-Hicks to me? Sakit perut mcm period pain but lebih sikit . At the same time baby mengeras, ari2 rasa berdenyut2, sakit pinggang, sakit bontot, sakit everything. The difference is on the degree of pain. Before this aku mampu bergelak2, berbual, makan, etc time BH dtg.. Yes. Sakit mmg sakit tp bearable lah utk aku...Aku xtau level pain tolerance aku tinggi ke rendah but aku rasa quite tinggi kot. Mcm last year sehari lepas surgery aku boleh kuar pegi shopping. Ko mampu? Hehehe...

Semalam aku iron baju keje ala kadar je. The contraction mcm sakit sgt. Lepas tu masuk bilik, baring, kol Mr Hubbee. The first thing I said was.. "Yang, perut sakit sgt....". The funny thing is he thought I was in labor. Hahaha... "Hah?Nak kena balik JB skrg ke??". Gelabah!

Sejam lebih borak kat fon (sesuatu yg kitorg buat everyday)...tapi xbyk pun yg aku boleh bebel. Everytime sakit tu dtg, aku just mampu diam sambil mulut kumat-kamit sebut.. "Ya Allah" berulang2. Or aku selang-seli baca zikir Nabi Yunus je...




Told Mr H to talk to our baby. He said some silly things. All he cares is "Baby, jangan la keluar arini nanti tak sama birthday dgn Daddy". EH??Ingat aku boleh tahan2 ke kalau nak terberanak? Ceh! Hehehehe... Forced him to recite any Surah for me while I'm handling the pain. His voice somehow comforted me through the pain (Although suara dia xsedap mana pun. Keh3...).

After some time, masa aku tgh sakit2 tu boleh pulak Mr H menyanyi2. I can't remember what song (it's a love song, for sure). I knew he meant to cheer me up tapi aku rasa annoying plak. I think it's better for him to recite me any Surah then singing me a love song. ;p

"Boo...if time deliver nanti tgh2 sakit2 u nyanyi2 camtu. I'm pretty sure I will SLAP u!"
" Ish...xboleh. Menderhaka namanya tu"
"Abis tu orang tgh sakit pegi nyanyi2 plak"
"Laaaa....dah tu bukan boleh share pun sakit tu. Awak tahan je la sakit tu. Saye tahan bosan tunggu awak sakit. Boleh?"

(-_-')

P/S : See what I have to deal with?? I'm pretty sure lepas bersalin nanti aku ada 2 babies to handle. The baby inside my womb right now, and the one I'm having this baby with! Hahaha... ;p



Comments

  1. hye dear, i just follow n link ur blog :)

    btw, sronok baca cerita org2 pregnant ni, sy pulak yg excited. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hye dear...tq.will definitely follow & link your blog :)

      Delete
  2. kihkih..comelnye hubby u amalina :D

    Semoga semua dipermudahkan, act.
    igtkn u dh deliver hahaha coz x perasan post smlm,keh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq dear...lum deliver lg ni.tgh berdebar2 menunggu masa.hehe

      Delete

Post a Comment

Popular Posts