Me @ 34 weeks...

Ape progress pregnancy aku eh? Macam xbyk beza sangat pun dgn bulan lepas...

  1. Berat badan naik secara konsisten sejak tahu preggy. 2kg sebulan. Bulan puasa haritu je naik 3kg. Pelik tak? Orang puasa xnaik berat, aku terlebih pulak naiknye..Hehe..So total kenaikan berat badan dari awal preggy sampai sekarang adalah 13kg!!! Homaiiiiii!!!!!! (-_-')
  2. Saiz perut aku adalah kecik. Ye...Kecik. Compare perut aku dgn org lain yg preggy 5-6bulan lebih kurang je besarnye. Kat ofis aku nih mcm perut aku yg plg kecik walaupun aku yg da nak terberanak dulu. Keh3....Hari2 org tegur perut aku kecik. Kecik? Baiklah....
  3. Saiz baby adalah normal. Last time check berat baby adalah 2.4kg. normal lah kan?? Doctor target berat baby masa lahir nanti around 3kg je.. Hehe...comel!!
  4. Kalau ikut saiz tulang,perut,etc...saiz adalah normal. Kire ikut minggu tu ngam2 r. Tapi saiz kepala adalah besar. Mcm tulang,perut 33weeks, saiz kepala 34-35weeks. Apakah anak aku nih kepala besar??Genius kah??Keh3...Takde maknanya genius. Da mak bapak kepala besar...nak buat camne..GENETIK! Hahaha...
  5. Aku decide utk bersalin kat KL. Specifically Damai Hospital. Kat Melawati. Kenapa? Sebab dekat dgn rumah PIL & ofis Mr Hubbee. Jalan kaki pun boleh dari ofis dia. And dah book Dr Halim.
  6. Aku start cuti next month. Dr Halim mintak aku cuti start 38weeks. Yeay!!
  7. Aku cadangkan bersalin kat HKL je mula2 tp Mr H xnak sebab takut aku terberanak dlm kereta b4 sampai HKL. Jam kannnnn...hahaha... Swasta pun swasta la. Janji Mr H yg bayar. Keh3...
  8. 2-9 November Mr H pegi Riyadh. Aku da xkuasa nak mencarut. Pegi lah yanggggggg.....Kalau aku terbersalin time Mr H kat sana, aku akan ungkit perkara ni sampai 7 keturunan!! Da nak dekat sgt kot time tu.. Tapi aku xkuasa nak argue lagi. Nanti jadi isteri derhaka plak. Yg aku boleh buat adalah mendoakan visa Mr H xlepas (walaupun chances adalah sgt rendah). Keh3.... ;p
  9. Mak mertua aku da start cite2 psl pantang,rutin masa pantang... Adehhhh..Pantang dgn mak mertua mesti aku berdisiplin gila kan?? Mane leh ngelat. Hahahaha...
  10. Kaki cramp almost setiap malam. Bila Mr H takde, terpaksa urut sendiri... Huhuhu....Ayat sedih tak?Ngeh3...
  11. Perineal Massage buat time weekend je. Tu pun Mr H je yg buat. Weekdays aku xbuat. Sebab...malas! Haha...Tak nampak la. Perut da besar. Alasan best kan? Hehe...
  12. Selera macam makin kurang. Maybe sebab baby makin besar...kot??
  13. Sakit pinggang mmg xleh elak laaaaa.....
  14. Braxton-Hicks makin kerap pulak. Masa bgtau Dr Halim kat Damai tu dia cakap aku kena BH ni terlalu awal so kena berhati2. Awal ke?? Agak la...org lain da nak dkt bersalin baru kena kot... Dia warning aku jgn lasak sgt. Mana dia tau eh????? Hehehehe....
  15. Baby xsuka aku duduk diam la... Kat ofis kalau aku tgh buat keje, duduk je kat meja.. menari2 dia dalam perut ni. Kalau aku ke hulu ke hilir...elok je dia diam. Time ada meeting lg seksa. Sepanjang meeting tu dia ajak main. Adoila anak....mummy meeting la sayang. Camne nak main2 gosok perut? Senak perut bila kamu terkinja2 kat dalam tu...tahu??
  16. Time dia aktif (ikut jadual dia time aktif tu lebih kurang pukul 11pg, 5.30ptg & 11mlm), seronok betul kalau mummy layan main2. Letak je tgn kat perut, gosok2...sedap je dia kejar. Terbonjol2 perut! Haissshhhhh....camne la bila kamu dah lahir nanti. Takpe. Daddy kan adaaaa....hehehehe...
  17. Kalau ikut simptom2 yg sepatutnya dah 3rd trimester ni patutnya kerap urinate, sembelit, etc. Tapi utk aku 3rd trimester ni not bad la.... Aku selalu dahaga so kerap minum air masak. But urinate biasa2 je. Takdela 5mnt skali. Sembelit??Takde. Makin 'lancar' ade lah. Lagi lancar dr b4 pregnant. Pelik betul! Hahahaha....
  18. Mr H mmg kena pembawakan budak kot. Dia yg kena buasir padahal b4 ni xde problem pun! Keh3.....then skrg ni bdn dia 'berangin' sgt. Asik sedawa je... Ngeri aku dgr! Pembawakan budakkkkkk.... Tu belum dtg mengidam dia lagi tu. Over benor laki aku nih tau!! Keh3..... ;p

Comments

  1. baby kita sama..2.4kg..hehe..serious terbonjol2 dok berenang kan..hihi..a'ahla malin,masa baca n3 malin aritu terpk gak,xd lagi pun Braxton Hick tu serang yana..baru ni la sikit2 tu pun xsampai rasa cam senggugut tu,cuma ngilu kdg2 je skit2..ingatkan yana yg xnormal,rupenyer malin yg special awal2 da kena..hihihi..xpe..en suami g riyadh nt bawak rezeki besor tuk anak kan..(kl yana pun da melalak kena tgl time pantang..hahahahah)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2.4kg utk 34 weeks normal lah kan?sbb mak bapak pn kck je.xkan baby bsr plak.hehe...
      psl BH tu mmg most kwn2 yg kena pn da nk dkt bersalin.or ada yg xkena lgsg!but 4 me awal2 da start rasa.skrg makinlah kerap...sakit menanggung.tapi takpe lah..asal baby sihat.. :)
      psl hubby pegi Riyadh tu...adehhh..malas nak complaint.nk marah pun ada.tp sbr kan je la.nak buat camne..hubby pn teringin nak pegi utk career dia kan..terima je la.tp kalau terbersalin time tu mmg mau melalak dlm labor room.hahaha ;p

      Delete
  2. haah normal.mcm i aritu.dkt2 nk bersalin dia slow skit tp lagi seminggu nk bersalin tetibe mencanak naik pulak.haha.bbrp hari b3 bersalin berat 3kg sumting.tetibe keluar 2.9kg.hehe.tu pn jenuh nk teran. 2 nov tu bday i tu.i doa husband u xjd pegi lah.boleh?haha kesian u kang xde husband dlm labor room.
    i pn masa preggy sng je berak.lancar selancarnye smpi rs cirit ke aku ni haha.tp skrg dh lps pantang susah lak berak.pedih je tiap kali berak.minum air pn ssh berak.sbb nyusu bdn air ditarik keluar bdn xckup2 air kot huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yesss!!!lisa..tolonglah aminkan doa I spy hubby xyah gi riyadh.syahdu kalau kena bersalin sorg2 dlm LR.hehehe..
      Alamak..ngeri plak kalau lps bersalin nnt sembelit.dgn berjahit kt bwh 2 lg..camne nk teran??huhu..xpe2.demi anak terpaksa tabahkn diri.hehe..

      Delete
  3. kita sama dear..i pun perut kecik wlaupun almost 7bulan preggy..sedih kalau org ckp cmtu tp xpe asalkan baby sihat walafiat..doc cek pun kata ok je..skrg baby dh makin aktif n dh pndai mengeras, kdg ase senak ari2..huhu..xsbr pulak nak bersalin..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe dear...biar perut kecik janji baby sihat.lgpun perut kecik xbyk stretch mark (ayat sedapkan hati sendiri).hehehehe... ;)
      good luck on ur pregnancy dear... :)

      Delete

Post a Comment

Popular Posts