Suami mengidam??

Mak mertua aku cakap...laki aku ni kena pembawakan budak. Yeke??? 


Last month..Mr H merengek2 nak beli helicopter. Helicopter yg mainan tuh. Yg pakai remote tu. Buang tebiat ke ape?Kalau pasal kereta aku da lali da. Tukarla ape u nak boo,tambahla ape yg patut. Tak cukup enjin turbo tu aku pasangkan enjin motobot skali. Merengek nak tukar cat kete tak payah cakap lah. Merempan mcm2 kaler die nak tukar.. Tapi... Helicopter??? Dah nak jadi bapak budak dah yang oiiii...Ko tau alasan die ape?? "Nanti boleh ajar baby main helicopter...". Boo, ingat baby tu lahir terus berlari berkejar2an main helicopter kah????

Dekat sebulan jugak lah die merengek nak helicopter. Mula2 aku cakap tak payah. Membazir. Nak ada baby ni banyak nak pakai duit. Nak raya lagi...Tapi sebab tak boleh tahan dekat hari2 die merempan nak helicopter, aku bagi je la.. "Duit awak, sukati awak laaaaaa....". Dah tu aku pesan jugak beli yg murah2 je. Bukan reti nak terbangkan helicopter tu pun. Ehhhhh....takde. Beli helicopter yg RM300 punya okeyh?? Yg murah tu kecik,xpuas main. Xle terbang jauh2...

Dah tu, balik je dari beli helicopter tu...takde tunggu2 nak masuk rumah. Terus main helicopter dulu. Malam tu pun aku tido dulu. Seminggu dua tak jumpe bini takpe...tapi dpt je helicopter terus.. "Syg pegila tido dulu. Nnt abg masuk tido. Jap jeeeeeee.....".Takde makne nak bermanja2. Helicopter dulu ditatangnye..Mak bapak mertua aku sampai tanya aku balik sorg ke, mana laki aku. Ehhh...taklah mak. Anak mak ade kat luar tu. Main helicopter pukul doblas tgh malam!

Itu kisah bulan lepas.....minggu lepas mase Mr H blk JB tetibe je die nak makan A&W. Aku bwk la pegi Jusco Permas sbb yg aku ingat2 kt situ ade A&W. Rupe2nye A&W tu da tutup! Manela aku tau kan? Tak pasal2 laki aku merajuk. Huduh benor rupenye bile laki merajuk tak dapat makan A&W. Keh3...

Pastu weekend lepas aku blk KL. Sabtu aku & Mr H amik adik aku kat UIA, bwk pegi Sunway Pyramid. Seboleh2 laki aku nak makan A&W. Tawaf satu Sunway pun xjumpe A&W. Last2 kitorg pegi makan kat Korean Restaurant utk iftar. Puas hati aku. Aku amik Lunch Box je. Tapi sumpah sedap!! Sup dia takde seasoning langsung! Adik aku tak suke. Aku suke je. Rasa sihat! Hehehe...Kimchi dia pedas plak. Sejak preggy ni aku xtahan pedas sgt so makan sikit je. Coleslaw die sumpah best!! Meh tepek gambar sket...

Me @ 25 weeks!

Lunch box yg simple tapi best! Kurma wajib ada nak2 lagi time preggy nih!

Bibimbap chicken for my lil sis..

Bibimbap chicken + spicy soup set for Mr H. Muka die takde. Sebab merajuk tak dapat makan A&W. Lagi Keh3.... ;p

Esoknya (Ahad) laki aku merempan nak A&W lagi....sudahnye kitorg keluar pegi Ampang Point dulu sebab nak beli brg kat Mom's Care. SIL bagi voucher Mom's Care utk beli brg2 baby. Dari Ampang Point terus pegi Wangsa Walk semata2 utk nak tapau A&W je! Balik2 je mak mertua aku tanya beli apa sebab die awal2 da ckp nak masak laksam...Aku jawab je la.. "Ade org ngandung ni mengidam nak makan A&W....". Hehehehe...

Mak mertua aku cakap laki aku kena pembawakan budak.. Sebab tu mintak bukan2. Tapi kan...ye jugak kot. Sabtu tu aku makan Korean Food utk iftar tp baby senyap je. Tak gerak2 sgt. Tapi lepas Mr H dapat makan A&W, baby bergerak macam breakdancing dlm perut ni. Siap menendang2 macam apa lagi!Senak perut!!

Ni ke yg dikatakan mengidam?? Apesal aku takde rase camtu hah???!! Aku nak mengidam handbag Coach la..boleh tak??Pls????????? Coach je. Bukan Dior pun....Hehehehehe.... 

Comments

  1. heheheh. kelaka jek. pasni u bole berpura2 mngidam sbb asben u da rasa "mengidam" tu cmne.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah..pasni boleh berpura2 ngidam brg2 yg mhl2 sket.hehehehe...

      Delete
  2. haish mujur megidam helikopter remote tu..kalau heli betol tu cmne..naya..hhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah??tu la pasal.kalau mtk heli betul tu mmg betul buang tebiat namenye..
      hehehehe...

      Delete

Post a Comment

Popular Posts