Rutin...

Rutin Little Jr setiap hari :


6.00pg - 10.30pg = Diam,tido,gerak2 sikit. Kalau mummy lambat breakfast/puasa kite gerak lebih sikit.
10.30pg - 2.00ptg = Breakdancing, karate, taekwando, shuffle, Gangnam Style (mengikut perangai sengal bapaknye)
2.00pth - 5.00ptg = Diam,tido,gerak2 sikit...bagi mummy buat keje kat ofis
5.00ptg - 7.00mlm = Senamrobik, latihan tendangan, akrobat, etc.... (kalau mummy tak balik dari office lagi pun mari kita paksa mummy balik)
7.00mlm - 11.00mlm = Kalau mummy makan sedap2 Little Jr duk diam2 makan sama. Kalau tak kite golek2 sikit...bosanlah!
11.00mlm - 3.00pg = Mari kite bergerak ke sana sini, golek2, tendang2, mengeliat, berenang kuak lentang, buat aksi Karate Kid, etc....Jangan bagi mummy tido!
3.00pg - 6.00pg = Penatlah...gerak sikit2 je. Bagi mummy tido sekejap before kena bgn pegi keje


See?? Little Jr da ade jadual harian dia...Dari awal aku rasa pergerakan dia, inilah jadual dia setiap hari. Lebih kurang la timingnye...Sampai kalau dia lambat dari jadual sikit je aku dah syak wasangka. Hehehehe...Tapi dan2 pukul 11 aku nak tido,time tu lah naik senak perut ditendangnya...Mr Hubbee pun bila aku ngadu die just letak tgn kat perut je. Bila Little Jr tendang tgn dia, dia gelak pastu jentik perut aku. Bila Little Jr melawan,die lawan balik. Apakah sengalnya laki ku ini??Tak membantu langsung!!Aku jugak yg xle tido sebab dua beranak ni!!Grrrr......


Tapi kan...haritu masa balik raya..dah xthn sgt asik ditendang, aku soh Mr Hubbee zikir kt perut aku. Bila Little Jr dengar terus dia senyap. Baru aku nak tertidur, Mr H stop, die kick balik!! Last2 aku paksa Mr H zikir + baca Yassin kt perut aku lama2 sebab aku penat sgt travel dlm kereta+tak cukup tido..Mr H buatla. Dia senyap ok?!! Hammbbboooooiiiii...mummy baca yassin ke apa kamu takde perubahan pun yea...aktif je manjang. Daddy baca kamu senyap ye nak??Pilih kasih lah kamu ni!! ;p

BTW...Info utk sape2 yg berminat... Mom's Care ade buat Mega Baby Fair kat Selayang Mall. Sape2 berminat pegila usha. Aku tunggu Mom's Care kat JB buat Baby Fair je la..Jauh sangat nak ke Selayang! Mr H da tak bagi travel da........ (Perlu ke aku mention byk2 kali???Hehehehe...)...



Comments

  1. hahahah. sangat bijak itu budak ya ! ehhee.

    ReplyDelete
  2. dalm perut lagi bby dah pndai ek...pandai bergurau dengan mak n ayahnya...comelnya..die dah kuar mesti lg aktif..hehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...mudah2an lah dia pandai&aktif..
      mak nye je yg tak terlarat nk layan ni..hehe

      Delete
  3. sama lah ngan rutin baby rara.kalau lapa,dye punya mrah.haiiisshhh.sabo jelah.hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan??masa puasa punya la kuat dia tendang nak2 ptg time nak dkt bkk puasa tu..
      lapar gamaknya kot...hehe

      Delete
  4. comel je baby punye rutin kan..
    kita pulak.. selalunya dalam pukul 9pagi ke atas baru aktif..
    Kalau mummy die tido, baby pun tido same..
    kadang2 tu waktu sahur pun die tido lagi kot... diam aje dalam perut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhhh...bgsnye kalau jadual baby camtu.mesti boleh tido..
      ni time kite nak tido la die aktif sesgt...
      tu yg payah sket nak tido..hehe..

      Delete
  5. jadual kita lebih kurg sama..baby aktif bila kita mau start tido..alahai..rasa letih sgt biler bangun..haha..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan???noty gile kot baby.kalau die ikut jadual kite kan bgs.tdo time kte tdo.senang sket.hehehe.. ;)

      Delete
  6. ank aku tido time aku tido..baik kn mikhail! cyg mucuk mama ..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lahhh...anak aku ni mmg confirm2 ikut perangai aku nih..
      hahahaha...

      Delete
    2. eh2 cam syok plak list kan timing baby cmtu..kita since baby stat kick xpenah nak catat..hehe..tp if baby xkick naik riso pun ada..thanks dear remind for this :)

      Delete
    3. bgs jugak list kan...sebab kite boleh perasan kalau baby xbergerak2 time die selalu gerak.in case apa2 jadi kan?tapi kalau baby yg mmg xde jadual tu...xtau la plak eh..
      depends pd msg2 la kot... :)

      Delete

Post a Comment

Popular Posts