Mandi Bunga??

Minggu lepas aku amik ibu ngan adik kat Larkin. Masa nak parking tu aku reverse dengan selamba macam biase. Tiba2.. "Dang!!". "Eh?Ade pokok rupanya......". Tak pasal2 skirting ngan bumper belakang kereta aku patah. Boleh tak aku tak nampak pokok yang besar gedabak da macam pokok balak tu??? *sigh* (-_-')

Lepas tu esoknya balik keje aku parking kereta depan rumah macam biasa.. Tiba2.. "Dang!!". Aku langgar bucu tembok depan rumah. Tayar depan pecah....Macam baru 1st time parking depan rumah kan??!Bila aku bitau lagi dengan Mr Hubbee ayat pertama dia adalah... "Astaghfirullah...awak ni da kenapa?!".

OK.Saya tau saya salah tapi saya tak tau saya kenapa..boleh? Ingat saya saje2 langgar pokok ngan tembok tu ke? Tak pasal2 melayang RM300 duit aku tukar tayar kete.Dala satu tayar je. Kasut aku pun xmahal sampai camtu. Huhu....~

Untuk bumper tu...aku rase aku nak biar je la.selagi kereta boleh jalan. Nak tukar bumper mau 1k duit aku melayang lg.waaaaaaa....Xsanggup!!!! Aku rasa sama ada aku patut mandi bunga atau kereta aku yg patut dimandikan dengan bunga..... *sigh* :(



Hasil kebijakan pemandunya melanggar pokok besar semasa memarking kereta. Pokok besar ok?BESAR! Tak faham kenapa pemandu tu boleh tak nampak pokok besar tu!!

Last weekend Mr Hubbee datang. Takde ape2 yg special pun..Cuma aku rasa aku patut reveal sesuatu kt sini. Korang pembaca2 blog ni (bajetla macam ramai sgt yg baca blog ko tu!Hehehe) da go through my life's journey with me. So rasanya aku patut reveal kt sini bahawa...........Ok.sila lihat gambar di bawah :



Ujian pertama

Ujian kedua

Ujian ketiga

Amik ko!Sampai 3x test. Hahaha... Test pertama aku saje2 buat sebab bosan. Penat tunggu bila nak period. So aku test la saje2. Alih2 kuar 2 line. Bitau Mr Hubbee dia mcm tak caye lak. Esoknya aku buat lagi test kedua tu. 2 line jugak. Tapi kitorg still xcaye sebab test2 tu sume yg murah punya. Last2 Mr Hubbee soh beli brand yg boleh dipercayai. Aku manela tau brand ape yg bagus. Aku beli je la Clearblue sebab nampak cam diyakini. Hasilnya....masih sama!Positive!Aku pregnant????

(Agak ralat ko habis RM20 utk test urine je..mahal benor aku rasa! Tapi sebab Mr Hubbee yg suruh..ok..RM20 utk urine..pejam mata je lah!Hehe..)

Test ke-empat....kitorg pegi klinik terus Sabtu tu. Siap scan sume. Nampakla janin (da jadi janin ke?tahla.Hehehe) kat monitor tu. I'm 5 weeks pregnant (minggu ni da 6 weeks la..kot??)...Doctor cakap aku ada internal bleeding sebab lasak sangat. So after this...
  • No more frequent travelling
  • No more working late
  • No more stressing
  • No more labour work
  • No more high heels
  • Take supplement (asid folic, vitamin b-complex,etc) EVERYDAY
  • Eat good food
  • Etc,etc....
Setakat ni aku just bagitau my parents, his parents, my siblings, his siblings & 2 of my BFF (Azrina & Irmalind - stroberi.dan.cokelat). I don't plan on telling everyone else sebab the condition of my pregnancy. So I'm hoping if you read this..please don't mention it to anyone. Especially on my FB. I want to keep it a secret for now... For us..Alhamdulillah...Manusia cuma mampu merancang. Allah yang tentukan segala-galanya. Walaupun tak dirancang, aku still appreciate this pregnancy & our future baby.Insyaallah... :)

Doakan bleeding tu takde apa2 yea.... Thanks.. :)

P/S : Tyha..if you happen to read this. Please. NOT A WORD to anyone in our office! And I really mean ANYONE!!Buat masa ni kita simpan sama2..ok? ;)

Comments

  1. Congrats!semoga dipermudahkn segalanya!take care

    ReplyDelete
  2. tahniah....amin...!

    smg selamat n sihat....:)

    ReplyDelete
  3. Cingratesss.... take cqre urself ok..

    ReplyDelete
  4. tq korang...doakan utk i & baby k?thanks a lot.. :)

    ReplyDelete
  5. taniah awak..take care oke..jgn lasak2 n ganas2 :)

    ReplyDelete
  6. tahniah..
    take care n more careful..
    smoga smuanya selamat nnt..
    doa byk2 yea dear..

    ReplyDelete
  7. tak sure apepasal free gila waktu ni.then nampak muka malyn kat fb then teringat nak layan blog.and you know what, kite rasa kite lah yang paling lambattttttttttttttt gila-gila tau kot?kahkahkah.




    start perasan masa tu jumaat kat dalam masjid.malyn pakai kurung cotton rasanya ddk dkt2 tyha.ade tahlil arwah rasanya.tgh syok2 berangan, tertoleh perut malyn.ehhh, apesal dia ni buncit?pregnant ke?xde dengar sape2 cakap pon?so tak tanye sape.then perasan malyn ade update tak muat baju kat fb.so tertanya2 lagi.thts why lah tnaye waahhh malyn pregnant!ingat tak?haha.then xrespon.cuak jgk ingat malyn sentap sbb tyha tak sure malyn buncit sbb ade isi ke apa.so buat danggggggggggg je.sampai masa baru last week kot tyha tau.maybe sbb tyha pergi kursus induksi umum, bla3.so mmg taktau cerita.dont u worry, tyha tak sempat kepoh.tp org lain yang lagi super kepoh :')

    ReplyDelete
  8. waaaa....tyha.sampai hati ko ckp aku buncit!hehehe...takpela.its ok.sbb da terkantoi dgn org lain pulak.hehe...

    perut buncit aku ni xdpt nak disembunyikan la tyha.huhu~ ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts