Perasaan pelik...

Tak sangka..da 3 bulan kitorg kahwin..Alhamdulillah.Bersyukur sgt2 sebab jodoh aku & Mr Hubbee kuat...7tahun masa bercinta kadang2 aku rasa was2 betul ke dia jodoh aku..Sekarang ni aku dlm bas.Otw balik ke jb.Ni lah rutin mingguan pasangan LDR mcm kitorg ni.. JB-KL-JB da jadi perkara biasa utk aku..Time bljr dulu pn same je kot.hehe..

Sejak masa bercinta aku da terbiasa financially independent. Mak pernah pesan..jgn terhutang budi pd lelaki..sebab nanti kalau xberjalan lancar susah nak lepaskan diri. Sebab tu aku sentiasa pastikan aku xterlalu bergantung financially pd dia...

Tapi...sejak kahwin ni aku rasa bersalah plak everytime Mr Hubbee belikan something utk aku (apart from belanja makan or brg2 keperluan). Sebab aku da keje,aku ada duit sendiri,aku mampu beli sendiri. Tapi...apa salahnya kalau suami nak belikan something utk isteri kan? tapi nape aku rs bersalah??Urrrgghhhhh...

Aku still rasa pelik and kekok bila Mr Hubbee bg duit belanja tiap2 bulan or everytime kitorg jumpa...Why oh why..sepatutnya aku gembira kan dapat duit? Nape nak rs bersalah plak?? Ye..mmg aku ada gaji sendiri,aku lebih dari mampu nak tanggung diri sendiri tapi Mr Hubbee cuma jlnkan tanggungjawab dia utk beri nafkah kan? Haaaiiisssshhhhh...perasaan pelik!Mungkin aku sbnrnye belum terbiasa berkahwin... (>_<')

*Entri meroyan sebab bosan dlm bas*

Comments

  1. I feel the same since the past 11 months ago, babe.

    *selalu rasa nak bayar balik. tapi lepas tu buat-buat lupa. hahaha*

    ReplyDelete
  2. Hahaha..glad to hear ada org lain yg berperasaan sama.Thought I'm d only one yg rs camtu.weird.hehehe...

    ReplyDelete
  3. sweet kan, tu la agama islam mengajar kita sebagai ketua keluarga perlu ada rasa tangungjawab dear...

    tp kita sebagai suri rumah nyer, perlu juga ada tagjawab lain ye...:)

    (pandai je kak long pun blm berumahtangga) heheheh

    ReplyDelete
  4. uya skang still x biasa dgn keadaan dh kawen heheh..cume since dh kawen nie jadik extra rajin plak..masak semua kemas umah hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts