My scribblings..

Tersangat lah busy dengan keje last week and this week before cuti kawin. peeerrrrgghhhh....bila ingat keje rasa tanak kawin plak.haha...Oh ye. Aku mintak maaf pada org2 yg da follow, email, comment or shout kt shoutbox aku tapi xde respond. Insyaallah. bila da free sikit aku respond k?

Alhamdulillah...most persiapan berjalan lancar. Tinggal sikit2 je perlu di uruskan.OK. Tipu. Banyak lagi yang perlu diuruskan. Hehe... Tapi jujur aku cakap, aku tak stress sangat. Tipulah kalau tak stress langsung tapi aku rasa aku stress bila fikir keje je.. Pasal kawin tu biasa2 je. Takde lah sampai jadi bridezilla. Alhamdulillah..

Mungkin sebab aku banyak amalkan dasar cool dan rileks. Apa pun jadi lepas ni aku terima dgn hati terbuka..Cewahhhh! Hahahaha...Tahla. Malas dah nak fikir2. Korang caye tak tinggal 11 hari lagi tapi wedding outfit aku xsiap lagi dijahit. Dijahit, ok? Belum letak beadings bagai tu.... Takpeeeeee.... Senyum je... =D

Harini aku nak membebel pasal orang2 di sekeliling. Aku pelik lah..Nape bila orang nak kawin je mesti macam2 komen yang aku dgr... Nape kena persoalkan pakej bridal, photographer, catering or ape2 je lah yang b2b amik? Pernah tak korg fikir perasaaan b2b yg dgr komen2 korg tu?

Conversation ni jadi baru je kejap tadi between me & my 'subordinate':

Her : Kahwin nanti amik bridal mane? Total bape ribu?
Me : Errrrrr... (pesal plak ko nak sibuk2 tau nih?). Amik bridal biasa2 je. Kat b**** d****a..
Her : Oh ye ke? Bape ribu? Bape ribu?
Me : Emmm.... RM xxxx
Her : Mahalnya!! Apa yg ada dlm pakej 2?Mahal gila...
Me : (Peerrgghhh....sibuk la ko joyah!).. Semua la...baju,mekap,bla,bla,bla...
Her : Mahal lah!Photographer include sekali?
Me : Tak
Her : RM xxxx? Takde photographer? Mahal nya!Kite nak amik kt 1 bridal ni..jap eh kite tunjuk (sambil bukak fb then tunjuk gambar2 vendor yg dia suka sgt tu). Cantik tak? RM xxxx je pakej dia.. Cantik kan?
Me : Errr....haaa..ok.....(Cantik ke?Tahlaaaa...)
Her : Pakej dia RM xxxx je...Ada bla,bla,bla,bla....Nape amik bridal tu? RM xxxx mahal sangat lah! Photographer bape plak?
Me : RM xxxx (annoying gila lah ko nih!)
Her : Mahalnya!! Kat tempat lain lagi murah... Nape tak amik tempat lain je?Mahal sangat la yang tu...
Me : Entahlah...malas nak survey2 lagi. Yg amik tu semuanya yg dekat2 rumah then cantik2 hasil kerja dorg. Malaslah nak fikir pasal duit. Kalau fikir2 sgt sampai bila pun tak kawin. Lagipun takdelah mahal sangat pun. Berbaloi lah bayar camtu kalau hasil dia bagus.....Kalau bayar murah sangat tapi hasil tak bagus pun xguna jugak... (Amik ko! Belagak tak aku? Kehkehkeh)
Her: ...........oo yeke....banyak duit takpelah......
Me : Takdelah banyak duit pun. Tapi mampu je nak hire vendor2 tu.... (Padan muka!!Kehkehkehkeh)

Ini adalah contoh conversation yang aku lalui. Annoying betul orang2 macam ni. Jangan persoalkan apa yg orang lain pilih. Apa yang cantik kat mata korg tak semestinya cantik kat mata org lain. Biar lah bakal pengantin tu pilih sendiri apa yang dia nak. Dia tak perlukan komen2 tak membina dari korg2. Kalau dia amik bridal murah yang korg recommend pun..korang nak tolong bayar ke? Tak kan? Jadi...DIAM BOLEH??

Apa yang kita kena buat selaku tetamu or kawan2 bakal pengantin adalah untuk tumpang gembira di hari bahagia dia. Biarlah korg rasa mekap dia buruk, baju tak cantik, pelamin zaman 80an...tapi kalau pengantin gembira, apa yang korang nak risaukan?Kalau pengantin kata semuanya cantik, ye kan saja...sebab itu hari dia. Biar dia gembira dgn pilihan dia sendiri...Masa korg belum tentu lagi...

Just my piece of mind.. =D

P/S : Tu baru aku amik bridal biasa2 tu...kalau aku amik Que Rafael ke, Arma Couture ke, Nurul Shukor ke...mau dia pengsan dengar! Kehkehkehkeh....Jangan salah sangka. Vendor2 yang aku amik semuanya harga biasa2 je. Serious!! Entah apa la yang perempuan tu rasa mahal sangat. Aku pun pelik jugak.... Hehe...

Comments

  1. memang mcm2 perangai org skrg ni...tp i terbalik...
    dgn my parents,diorang sgt particular bab $$$ sbb xnk ktorg overspent nanti...
    so kata la sewa baju rm 600,i ckp rm300...haha
    kalau mekap rm 300 i ckp rm100...
    tp mmg tgh crk tmpt lg murah ni sebenarnye! hehe

    ReplyDelete
  2. hehe..babe.jgn slh faham.i bukan persoalkan kita amik pakej mahal or murah. tu semua bergantung pd kemampuan masing2 kan?yg i persoalkan kenapa certain people ni asik 'down'kan pilihan b2b tu. b2b pilih vendor 2 mesti ada sebab masing2 kan?so nape kena persoalkan apa yg b2b tu pilih?sukahati dia la..kan?but honestly...i pun amik pakej yg i rasa murah je sebenarnya.xdela mahal mana pun. SERIOUS! :)

    ReplyDelete
  3. eh sangat betul! setuju sgt. yang dok cakap gitu gini, klo awal2 bg sumbangan xpe gak. huhu tibe2 emo

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts