"SPANX Pre-Order by Kerry Blogshop"

Korang tau tak SPANX tu ape? Dulu bila tgk artis Hollywood punya award ceremony cam Emmy ke, Oscar ke..dorg bila pakai dress cantik2 tu nampak elok je shape masing2 walaupun badan mungkin saiz 16. Pastu cam pelik. Dorg ni takde selulit ke lemak2 terbonjol ke..eh? Then aku dapat tau yg mostly dorg ni gunakan SPANX. (SPANX?? Menatang ape tuh??Da mcm binatang peliharaan firaun plak aku dgr. Kahkahkah...)

Lepas bape lama barulah aku tau ape tu SPANX... SPANX  is a "body shaping" undergarments and bodysuit shapewear intended to give the wearer a slim and shapely appearance.

Serius aku rasa SPANX ni best kot! Tapi oleh sebab masa aku mula2 kenal SPANX tu berat aku cuma 46kg as per picture below (kehkehkeh.nak jugak tunjuk gambar time selim melim tuh!) :

Makanya aku rasa aku tak bape perlukan SPANX ni. Masa tu aku xde muffin top, xde buldging tummy...cuma peha je besar sikit sebab keturunan kot (Yes. Blame it to the genes. Ngehngehngeh)...

Masa berlalu......

SPANX ni da hilang terus dari otak aku. After a few years (and tons of chocolate, yummy food and ice-cream later).... berat aku da 50kg (read : tak gemuk sangat tapi tak fit). Oleh sebab weight gain aku naik secara senyap2 mula2 aku tak perasan yang shape aku mula tak cantik....

Last weekend (17th September) was my 24th birthday.. Mr Fiance sanggup datang and spend 4days here (read : 2hari lagi sebab keje okeyh?bukan sebab syg aku sangat sampai sanggup celebrate birthday aku 4hari, 4 malam). Aku happy gila kot! Tapi dia asik sound aku je... "Apesal perut awak buncit eh?", "Hah!duduk tu cover2 sikit perut buncit tu", "Dulu perut awak flat tapi sekarang apesal cam terbonjol keluar?", "Saya rasa badan awak cantik r camni, tak kurus sangat, tak gemuk sangat...tapi kalau perut tu tak buncit mesti lagi cantik kot", "Saya rasa pelik r...body awak ada shape tapi perut awak buncit". Ok. Serius aku nangis airmata darah kot dengar kata2 dia. Tsk..tsk..korang takkan faham perasaan dapat tunang mulut cam harem. Huhuhuaaaaaaaaa....... (T.T)

Nak diet aku takut tak sempat. Lagipun aku rasa ok je shape aku sekarang. Kalau dulu berat 46kg tapi Mr Fiance asyik complaint aku kurus sangat, rasa tulang je... (Ye. Dia mmg macam harem. Kurus takleh, gemuk takleh....Macam la badan kerempeng dia tu handsome sgt. Kehkehkeh..). Aku pun try la baca blog b2b yg lain pasal cara dorg kuruskan bdn, diet, etc...

Tiba-tiba!!!

Aku terjumpa dgn blog Cik Kerry ni tadi... Terus rasa teruja gila sebab jumpa blog yang jual SPANX!! Memori-memori lama pun mula lah menerpa di ingatan. Rasa macam tak sabar-sabar nak beli (dari Cik Kerry) dan try SPANX ni!!

Sekarang ni aku tak pedulik. Apa nak jadi pun jadilah! Aku nak beli jugak SPANX ni. Pastu aku nak pakai dan tunjuk pada Mr Fiance yg tunang dia ni sebenarnye HOT lagi okeyh?! Suka2hati dia je sound perut aku yg menggeleber ni. Ni lah perut yang penuh kasih sayang tahu? Cisssssssssssss...........

Aku pun buat keputusan untuk beli SPANX ni dari Cik Kerry...lagipun tinggal 49 hari lagi je menuju ke kehidupan baru. Untuk wedding day nanti sudah pasti lah aku nak pakai SPANX ni supaya aku nampak begitu HOT dan berseri2 bak puteri raja (Ceh! Perasan gila! Kehkehkeh). Tapi....aku ada masalah besar ni... Aku tak tau nak pilih yg mana. Korang tolong pilihkan boleh? Masalah utama aku : Perut buncit, peha besar, bontot tak 'up'..... Pilihan banyak sangat sampai tak tau nak pilih mana. Tak caya tgk ni:






Antaranya lah...banyak lagi choice untuk all types of body shape and for all occasion

Aku taknak jadi macam dulu balik. Masa berat aku 57kg (read : GEMUK!!). Tak cantik langsung shape aku. Lebar semacam je.... Tak caya tengok gambar kat bawah (aku tak pernah reveal gambar masa aku gemuk kan? Sekarang aku reveal khas utk entri ni. Pasni jangan harap korg nak tengok gambar masa aku gemuk lagi okeyh? Kehkehkeh..)


 Dah! Pasni jangan mintak lagi nak tengok gambar masa aku gemuk. Aku pijak sorg2 nanti. Aku gemuk dulu ok? Sila percaya sekarang! Kehkehkeh... XD

Sooooooo...untuk korg yang berminat nak beli SPANX ni apa tunggu lagi? Pegi kat blog Cik Kerry atau korg boleh email dia kat : kerryblogshop@yahoo.com

Dah. Jangan kacau dah. Aku nak merenung masa depan sambil memikirkan SPANX yang mana harus aku beli... Kalau beli 2-3 jenis sekaligus aci tak? Kehkehkeh... ;p

Comments

  1. tak nampak gemuk pun masa 57kg tu...
    hehe, kita pun nak order spanx jgk.. maybe next month kot..

    ReplyDelete
  2. nanti jangan lupa review ek!!!!

    p/s: sama spesis dgn ain. peha bsr. bdn kecik. huhuhu. ain pun blame keturunan.

    ReplyDelete
  3. miszatie : tq dear.. :)

    Miss Sunshine : yeke xnampak gemuk??nampaklahhhhh...hehe.jom order spanx sama2!hehe... :D

    cik nurulain : insyaallah kalau da pakai nnt i review eh..kena tuggu order dari cik kerry dulu.hehe.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts