Perihal kad kahwin...

Tiba-tiba aku nak meroyan kejap. Haritu aku baru je book vendor kad kahwin. Aku amik je mana yang aku suka. Kad kahwin aku biasa2 je (kot?) sebab aku amik design yg da sedia ada. Just tukar2 sikit je. Aku memang malas dah nak fikir banyak2. Artwork pun dia da anta. Mula2 aku rasa macam cepat sangat response dia. Ok lah kot...

Pagi tadi aku teringat nak email dia pasal bunting free tu. Nak tanya pasal design. Alih-alih dapat email auto-response bitau dia emergency leave 2minggu. Aik? Nak kata cuti bersalin macam xlogik sebab dia lelaki. Kalau pegi umrah takkan emergency plak?? Bila aku fikir-fikir balik macam pelik pulak. Aku try anta msg tanya bila kad aku boleh siap tapi tak berbalas...

Kalau betul dia cuti 2minggu then balik cuti nanti baru dia start print kad aku which menurut dia takes 2-3weeks...makanya kad aku akan siap dalam 2minggu before tarikh kawin aku. Peeerrrghhhhhhhhhh....cuak aku! Ayah nak kad tu sebulan sebelum which is around early October. Mampus aku nak jawab..

Aku cuak takut nak tunggu dia pos kad tu kat aku pun amik masa jugak. Dalam 2minggu tu sempat ke nak siapkan semua kad2 tu? Sebab kad tu kena cop mohor kitorg dulu. 2100pcs card beb!Sempat ke? Nak cop, tulis or print nama & address, pos or hantar by hand? Sempat ke? Tu kalau 2minggu before...kalau siap just seminggu before camne? Masak! Lepas tu mana la tau ada salah ke ape ke..walaupun aku da cek artwork semua tapi kita kan manusia...boleh je buat silap kan? Tetibe aku cuak! Huhu~

Untuk berterima kasih sebab korg baca entri meroyan aku nih...Meh aku reveal cop mohor belah aku dulu. Hehehe *takde kaitan* Aku rasa agak serabut tapi malas dah nak buat lain. *Dasar pemalas!Haha..*
(Motif letak ada kaler? Takde. Saje rajin buat kaler2. Haha.. ;p )

Yang ni belah Mr Fiance punya cop mohor. Aku da pernah reveal lama dulu kat entri ni. Aku suka gila yang ni! *Ceh. Perasan! Sendiri buat,sendiri suka. Haha.. ;p * :

  
Camne niiiiiiiiiiiiiiiiiii..........cuak lah....korang rasa sempat tak kad aku siap dan dihantar mengikut masa yang sesuai? Aku tanak reveal vendor2 yg aku amik sebelum aku tau service dorg camne. Kalau aku da yakin dgn service dorg baru aku akan reveal. Tapi setakat ni aku takde jumpa lagi b2b or blogger yang guna khidmat vendor ni. Cuak2! Huhu~ 

*I know looking for another vendor seems the most sensible option but FYI I already put 50% deposit. If cari vendor lain sekali vendor ni tanak pulangkan deposit...camne? Waaaaaaaaa..tak tau nak buat apa. RM5++ is not a small amount for me. Huhu~ *

Comments

  1. haaa? dua minggu sbelum tarikh kahwin ke?sempat ke? ayah kita dah siap warning awal2 supaya kad siap sekurang2nya 2 bulan sebelum tarikh kahwin..
    Ape2 pun kita doakan semuanya berjalan dgn lancar tau.. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  2. uiksss x smpt tu....camne ni?
    dulu cousin pn kad kawen siap 2 minggu sblm...mmg huru hara...
    cara terbaik notify kwn2 dulu....
    ckp kad smpi later... :)

    ReplyDelete
  3. huk2 nevesnye 2 minggu sebelum.apehal la vendor tu buat pasal.grrrrr ce cite vendor mana tu yunk.geram lak tetibe.menyussahkan org je

    ReplyDelete
  4. tanak menambahkan kecuakkan huu try contact personal fon no ke or terus p tempat depa ke?

    ReplyDelete
  5. try servis http://www.artchetak.blogspot.com

    harga berpatutan.. servis cepat..dan ada blogger yg buat review berpuashati dgn servis mereka..

    cuba lahh...!

    p.s : chek hired "marryme2u" utk buatkan kad kawen chekk ;)

    ReplyDelete
  6. Miss Sunshine : tq dear.. :)

    ketawariang : tq utk cdgn 2.2 la..ok jugak.salah satu cara nak notify dorg awal kan?

    Cik Zimie : takpela..tunggu dulu.nanti kalau betul2 dia buat hal i will reveal nama vendor 2 eh...zimie.ada benda nak tanya.nnt i email eh..hehe :)

    kerry : da try msg handphone dia.setakat ni dia xreply lagi.takpe.tunggu dulu.tgk camne..

    cik senah : tq dear...nnt i try usha ehh..marryme ok ke harga dia?i cari kad yg murah je.hehe

    nurul izayani : mmg nak tukar vendor lain tapi deposit 50% tu kalau lebur camne?banyak tuuuuuu...huhu~

    ReplyDelete
  7. ain rs tak pyh la tukar vendor sbb dah letak deposit kan? terlajak perahu ssh nk undur. mungkin apa yg u bole buat. after 2 weeks tu, contact dia cepat2 n deal dgn dia. ckp u nk early october bole tak. kalau dia kata x bole cuba offer nk byr lebih sikit. xde la seratus dua ke. its btter losing 1 hundred than 5 hundred kan? org bisnes ni, kte ckp tmbh duit dia msti usaha keras pnye. it happens all the time :) gud luck k?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts