Of My Wedding Progress..

Raya dah abis. Maka terpaksa lah mula bekerja hari ini...wuuuuuuuu.....dah la 2 hari ni asyik migrain je.sungguh takde mood nak mula bekerja. Pagi2 masuk ofis je atas meja da menimbun. Demi tanggungjawab..buat je la kan?Hehe..Tapi sakit kepala lah! Huhu.... :(

Habis je puasa bermakna terpaksa lah saye memulakan persiapan kawin dengan lebih giat dan gigih lagi. Tinggal 2 bulan or sebenarnya 65 hari lagi ke majlis pernikahan. Ohemji!!!!!!!! Cepat betul masa berlalu. Rasa macam nak mintak tambah hari lagi la..hehehehe... Here's a few of my progress :

1.  Sticker - Untuk lekat kat doorgift da dapat sebelum raya haritu. Tiba2 macam terbesar plak saiz dia. Ingat kecik je..Bukan patutnye lagi kecik lagi murah ke? Nape yg besar plak yg murah eh? Hehehe... (Ahhh!Hentam saja lah. Janji murah. Hehehe.... ). Sticker ni saye beli kat ceriakadkahwin. RM150 untuk 1000pcs. Saye beli 2000pcs plus postage RM7 so total RM307. Murahla untuk saye. Untuk org lain tak tau la kan? Ade promo so grab je la. Malas nak fikir. OK la deal dengan vendor ni. Cepat response dia. Macam senang je nak deal ape2 especially bila dapat customer yg cerewet merepek2 cam aku nih. Font tulisan pun asik mintak ubah je. Hahahaha. Dala nak murah, cerewet plak tu! ;P

2.  Paper bag -  Untuk VIP & VVIP je tak beli lagi. Untuk guest lain dah beli dah. Masa pegi beraya kat Batu Pahat, balik tu singgah kat Ayer Hitam. Tempat ni memang banyak jual brg2 kawin. Ingat nak survey2 harga. Tapi bila tgk murah Ayah suruh beli terus. Nasib baik bawak credit card. Kalau tak mane aku nak cekau cash byk tu. Hehe...Grab je la paper bag tu. 29sen sekeping. Murah gila kot! Tapi paper bag biasa je la. Sila jgn harap yg grand sebab saye memang xmampu nak beli paperbag custom made yang cambest itu. Hehe... Untuk yg nak shopping kat Ayer Hitam, saye recommed tempat ni PISB. Keluar tol Ayer Hitam, belok kiri tak jauh korg akan nampak 1 bangunan kaler merah. Bangunan baru. Memang best la kat sini compare dgn kedai2 lain kat Ayer Hitam tu.

Lupa nak mention. Beli 10pcs paper bag free 1 mug. Aku beli 2520pcs (kenapa 2520pcs? Sebab 20pcs spare.haha) makanya aku dapat 254pcs mug (extra 2pcs sbb abg kat situ nak try usha aku.Padahal aku beli paperbag utk majlis kawin aku kot. Sengal dowh abg tu. Haha) Ape nak buat dgn mug tu? Aku pun tak tau. Lelong je boleh?Hahaha...

Hah. Lagi nak mention. Kat sini bayar RM10 utk membership setahun. Dapat balik RM10 voucher (tapi boleh redeem bermula esoknya) and utk every RM1 yang kita belanja kat situ dapat 1 point. Utk segala barang yg aku beli kat situ total point tu aku redeem balik 2set mug 2pcs (ayah cakap nak pakai kat umah utk family. poyo gila. Mug pun kena sama kalau makan kat umah. Haha) and 2set cawan yg 6pcs (ibu cakap nak guna kalau orang datang umah ramai2 sebab set kat umah sume yg 6pcs je so kalau org dtg lebih 6org kena pakai set lain2). And aku ade balance point lagi yang tak tau nak redeem ape. Nanti2 la aku redeem. Hehe. Banyak gila aku shopping haritu. Mendak kete ayah aku mase kitorg balik tu. haha..Ampun Ayah!! ;P

3.  Nikah outfit - Lantak lah orang nak cakap baju aku macam baju raya pun. Pedulik apa. Tahun depan kitorg nak pakai balik baju nikah masa beraya as husband and wife (Da plan dari tahun ni tu. Takle blah! Hahaha). Da jahit sket beads, bling2 ngan pearl kat baju tu tapi tak siap lagi. Ade beads yang aku xjumpa lagi. Da banyak tempat cari tapi xde kaler yg aku nak tu. Nanti nak try tgk kat angsana plak. Korang jangan kutuk baju nikah aku simple sangat tau. Tak mampu nak hire designer. Yang penting aku suka, Mr Fiance approve..kan? :)

4.  Hantaran - last weekend try nak deco bakul2 tu. Tapi tiba2 blank takde idea. Hold dulu lah. Hehehe...

5.  Doorgift - In progress. Tu je boleh cakap. Sticker baru lekat bape ratus je. Ade sape2 volunteer nak tolong buatkan tak? Ade 2500pcs nih. Hehehe...

6.  Wedding outfit - hujung bulan ni siap. Harap2 jadila macam design aku. Dan harap2 cantikla bila sarung kat badan aku yang 'comel' dan pendek ini. Hehehe.... Mari berdiet!!

7.  Kad kahwin - baru nak usha2... 2 bulan lagi nak kawin baru sekarang tempah ok tak eh? Awal sgt ke lewat sgt ke ngam2 timing aku nih? Hehe..

8.  Borang nikah - Da amik. Khamis ni Mr Fiance settlekan borang nikah & kebenaran berkahwin luar daerah and also HIV test dia. Selasa depan baru aku plak wat HIV test. Ni la nasib org PJJ. HIV test kene buat sendiri2. Tgk org lain buat sume tunang teman / buat sama2. Jelessssssssssssss!!!!!!!!!!! (ok. mari highlight besar2 biar Mr Fiance baca. Hahahaha)  ;P

9.  Guest book / table / deco  - Guest book da sampai. Tak sabar nak suruh org tulis. Hehehe..Untuk table ngan deco aku takde idea lagi. Tapi haritu kat PISB tu ibu da beli 2 balang kaca untuk letak candies masa raya ni. Murah. RM16.90. Kalau kat tempat lain kurang2 RM2+ org 3+ gak. Leh la guna utk deco table tu...

10.  Facial / Slimming treatment - Bulan puasa aku cuti dari buat facial. Hehe.. Raya ni nak start balik. Nak pegi gym balik. WAJIB kuruskan badan sebelum kawin!! Huhu... Untuk sape2 yang tau pasal 100 days without make-up - The Challenge tu..aku still teruskan challenge tu. Cuma raya pertama ngan kedua tu aku terpakai mekap. Korg caya tak? Heheheehehe... So far muka aku ada problem sket haritu. Sebelum raya jerawat naik GILA-GILA kat pipi kiri aku. Serius aku cuak tgk!! Tapi aku da jumpa solution dia. Sekarang ni jerawat tu da subside. Tinggal parut je kat pipi ni. Harap2 dapat hilang sebelum kawin and problem tu tak datang blk. Huhu... Aku makan VCO hari2 tapi macam takde kesan je utk jerawat aku nih. Sedey tul! Tapi senggugut mmg kurang. Darah period pun laju gila kuar. Harap2 darah2 kotor pun sume keluar sekali la. Tanak la jerawat ni dtg lagi! Huhu...

Meh tepek gambar raya sket. Cuba tgk pipi kiri aku tu. Scary kan jerawat dia?
(Day 33 of 100days without make-up - The Challenge)
Ini aksi kami 2 beradik dalam kereta otw ke Mersing. Masa ni Ayah konon2 tough la nak drive. Degil. Kan da sakit balik tempat surgery tu. Last2 aku jugak driver nya. Tu lah padahnye org degil tanak dengar cakap. Doctor kate MC 2 bulan tapi nak jugak merayap sana sini pegi beraya. Dah kene pegi hospital semalam. Nak marah da tua. Tapi memang degil tanak dgr cakap sape suruh?! Padan muka... (penah tgk tak anak membebel kat Ayah. Aku la orang nye tu. Anak derhaka? Hehe..Takdelah. Aku suka membebel je. Ayah bukan dengar pun aku bebel. Dia buat bodoh je. Korg ingat dia nak layan aku ke?Hahahaaha...)

Comments

  1. chaiyok2! xpe baju simple klo kena gaya cantik tau dr yg sarat2 manik je lebey tu hehe

    ReplyDelete
  2. ye betul tu!agree 100%!!baju sarat2 pun xguna kalau xcantik..kan? (ayat nak sedapkan hati sendiri.hehe)

    ReplyDelete
  3. tuh ar...aku ingat gmbo ko xclear ke pe..teruk gak aku tgk jerawat ko wehhh..serraamm mak tgk..dah okeh eh skang? ciann..

    nak aku tolong mengoperasi kan doorgift or hantaran ke? i'm willing to! heheh

    ReplyDelete
  4. malin!!tu la...jerawat aku mmg gila scary!!sampai muz pun soh aku gi wat facial sume sbb tgk muka aku trk sgt.huhu...ni tgh try nak elokkan balik kulit.harap2 ok la b4 wedding tu...

    ko sanggup ke nak tolong?2500pcs ni.kalau ko sudi ape lah salahnye dtg umah aku di hari2 ko free.hehehe.tapi rase bersalah plak.aritu mase wedding ko aku busy je xdpt nk tlg.ehe...

    ReplyDelete
  5. emm..aku xtau lah nak bg nasihat ape pasal jerawat ko tuh..sbb jerawat aku pun sedang menyerang dengan mengganas nye..hua2

    bole je..nnti aku dtg ehhh..if free lah..sbb nye every weekend aku ade event..almklumlah..bulan syawal nih..musim mengawan,..dun worry..if free, trus aku roger ko..tp jgn ko pulak x free..xdapek lah den nak nolong..hhhaha

    ReplyDelete
  6. setakat ni 16-18sept den xfree.sbb den punyo besday muz nak dtg.hehehe...then 24-25hb pun den xfree.plan nak pegi melaka.next week nye plak den pegi KL.next week nye lagi muz dtg sini lagi. So ekau tau la jadual den yg busy manjang ni hah.tah bilo maso den nak buek doorgift den pun den tak tau laie.hahahahahaha....

    ReplyDelete
  7. dear,

    VCO 2 bnyk kesannya..klu nk kurangkn jerawat,u kena sapu VCO kt muka u..nt u akan nampak kesan..percayalah..tp disebabkan i xde blog,u check blog ni : www.ayunar.biz tentang VCO..sbb bnyk testimoni yg cakap jerawat diorg akn cpt kecut n kurang parut..

    nanti bile majlis u nanti msti muka u berseri2..

    ReplyDelete
  8. jerawat mmg cepat kecut and parut cepatla jugak hilang.utk sapu i guna bio-oil sebab sape sekali dgn parut surgery.tapi jerawat yang tumbuh tu yg xsurut2.still naik mcm biasa.xde guna pun kalau dia cepat kecut if jerawat tu still tumbuh mcm biasa..bukan nak cakap VCO xbagus.bagus..byk je kesan2 lain yg i rasa.mcm sengugut kurang,period lancar,selera makan ok..cuma utk jerawat dia xtolong kurangkan jerawat yg tumbuh.2 je....thanks anyway.. :)

    p/s: VCO mmg i beli kat ayunar pun.hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts