Dreams..


Korang selalu tak mimpi bila tidur malam? Aku selalu kot. Hampir setiap hari. Pelik tak? Tak lah. Aku tak pelik sebab aku memang camni dari kecik. Hehe..OK. Harini aku nak merepek pasal mimpi. Kenapa? Pasal malam tadi aku mimpi pelik. Aku selalu je mimpi pelik2 (Kadang2 aku ingat mimpi aku even da bangun tido pun. Kadang2 tak ingat tapi aku tau aku ada mimpi.). Selalunya aku cite mimpi pelik yg kadang2 bodoh gila tak masuk akal tu kt Mr Fiance. (Kesian dia nak layan tunang bengong macam aku nih.Kehkehkeh).


Harini aku nak cerita pasal mimpi aku semalam. Dipendekkan cerita...aku mimpi tiba2 ada sorg lelaki yang aku tak kenal tanya aku sesuatu. Aku tak tau kenapa tapi aku macam takut gila kat lelaki tu. Dia tanya aku satu soalan je, "Kenapa 'dia'?" as in "Kenapa kau pilih lelaki tu,bukan lelaki lain?" (Ye.aku pun tak tau camne aku leh faham soalan lelaki 2 yg cuma 2 perkataan je padahal kalau in real life mesti aku da blur gila. Hahaha).

Lama gila aku fikir jawapan dia sebab aku tau aku takleh tipu mamat tu (aku pun tak tau kenapa). Last2 aku bagi 3 jawapan kenapa aku pilih dia. Apa jawapannya xpayah la reveal kat sini. Malu lah! Kehkehkeh... Cuma mimpi semalam tu buat aku asik berfikir lah...

Orang cakap mimpi tu reflection apa yang terjadi pada kita, apa yg ada dalam fikiran kita, our hopes, our dilemma, our biggest fear, etc. Aku try ingatkan balik apa yang aku fikir or rasa or go through sepanjang hari tapi macam tak related langsung dengan mimpi tu.

"Dreams are a connection to the human subconscious. They can range from normal and ordinary to overly surreal and bizarre. Dreams can often at times make a creative thought to the person or give a sense of inspiration. Dream imagery is usually absurd and unrealistic and they are generally outside the control of the dreamer, with the exception of lucid dreaming. Dreamers are usually not self-aware in their dreams thus the dreams will seem very real to them while asleep. Dreams can vary from frightening, exciting, magical, melancholic to adventurous.[2]" - More topic on dreams boleh click sini.

If dreams are a connection to the human subconscious, did my subconscious mind try to find a reason to marry him? Or did I subconsciously trying to justify my reason of marrying him?

Am I having second thought on my wedding?

Comments

  1. mimpi tu jugak mainan tdo..syaitan ni akan mengusik n buat kte was2 last2 minit preparation yang..yang pntg u istikharah dan mintak tuhan tetapkan hati k..:)

    ReplyDelete
  2. bercerita ttg mimpi.. buat kita teringat kat sorang kawan kita ni.. every day dia mimpi. waktu pagi, sambil2 jalan dari hostel ke tmpt assembly.. mesti dengar ayat biasa dia.. "Korang dengar lah ni, malam tadi cek mimpi. Bla bla bla.." Kitorang selalu gelakkan mimpi dia.. hahaha

    ReplyDelete
  3. setahu ai la ye...kalo mimpi bercakap2 nih banyaknyer mainan syaitan...wallahu'alam

    ReplyDelete
  4. miszatie & hunny kitty : tq dear..mungkin jugak mainan syaitan.wallahu'alam..

    Miss Sunshine : OMG!!same la!!dulu almost everyday cite kt kwn2 pasal mimpi pelik2 yg merepek tu pastu gelak ramai2.haha..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts