Bila lelaki berkata...

Copy paste dari blog seseorang... I know entry ni more like feminist or something but sometimes its true!! Maybe ayat2 dibawah mengandungi unsur2 kebencian pd lelaki tapi as a lady xsalah kite berhati2 kn??

Bila lelaki berkata: Tolong berikan saya masa. And awak tunggulah saya
Maksud: Dia ada orang lain dalam masa yang sama, dia ada agenda lain untuk kau atau kau masih belum di-fully utilized. And kalau kau percaya dan terlalu mengharap, mintak maaf aku cakap, kau memang BODOH. BODOH yang melantun-lantun

Bila lelaki berkata: Saya tiada apa-apa hubungan dengan perempuan tu
Maksud: Jangan percaya saya (kata lelaki tersebut). Kau orang perempuan harus berhati-hati.

Bila lelaki berkata: Saya taknak message or call awak hari-hari, awak pon jangan call saya
Maksud: Kau jangan duduk tergedik-gedik call dia la BODOH!

Bila lelaki berkata: Saya nak break up dengan awak
Maksud: Memang dia nak break up. Please cari orang lain

Bila lelaki berkata: Kau ni rimas betol la
Maksud: Kau memang betul-betul merimaskan dia. Mungkin perempuan takkan sedar mende ni. Sebab sebetulnya perempuan memang merimaskan tanpa sedar. lol

Bila lelaki berkata: Saya tak berniat nak lukakan hati awak
Maksud: Itu adalah ayat nak suruh perempuan tak blame dia. Dengan membuat ayat itu, perempuan akan berkata di dalam hati, dia tak ada niat, tapi mungkin syaitan hasut die. BODOH


Bila lelaki berkata: Sorry, aku tak suka kau
Maksud: Memang dia tak suka. Kau pergi je cari orang lain, takpun single macam aku. Malam-malam tengok bola. Topup bila perlu. Tak kuar duit sebab lelaki.

Aku terbaca seseorang punya tumblr, and ayat dia sangat best untuk dikongsikan iaitu:
BILA EX ANDA NAK MEMUJUK, AYAT DORANG PASTINYA BEGINI DAN ANDA SEHARUSNYA MENJAWAB SEPERTI DIBAWAH INI:

Lelaki : I'm sorry
Kau wajib jawab : If you were sorry, you wouldn't have done whatever you were sorry for in the first place.

Lelaki : I didn't mean to hurt you
Kau wajib jawab : Its done. In the end, you hurt me anyway.

Lelaki : I love you, not her
Kau wajib jawab : Bullshit, If you really did love me, there wouldn't be a 'her'.

Lelaki : I regret leaving you, take me back
Kau wajib jawab : Bullshit (100 times). then tunjuk jari tengah. Pastu jawab, No, you dont. you just want me back because your new vagina left you and you are lonely. Or else, you want me because I am happy without you. Pastu gelak macam setan sikit.

Lelaki : Let's be friend
Kau wajib jawab : Hell NO! Its big NO. Takut berjangkit penyakit gatal tak betul tu kat I. And I dont have any reason to make you as my friend, because you are ASSHOLE. I am glad you leave me! Blah! Boooo!
 
Nice!! ;)

Comments

Post a Comment

Popular Posts