VVIP nak datang rumah???

Esok petang/malam parents aku nak datang from JB. Sebab nak anta adik aku start sem baru kat UIA Gombak. Yee.. Adik aku kat UIA Gombak je. Dekat je dengan rumah aku. Sebab tu dia mengada2 selalu ikut aku ke mana2. Hehehe..

Ni first time parents aku nak datang rumah sejak aku pindah tau.. Last dorang datang KL Januari haritu. Tapi masa tu aku belum pindah lagi so dorang tumpang tido rumah MIL aku je. Kali ni dorang nak tumpang tido rumah aku. Of course la dorang nak datang tengok rumah anak. Tak pernah datang kan.. Rumah aku kt mana pun dorang tak tau. Huhu..

Dorang sampainya esok petang or malam. Tapi aku dari semalam dah stress. Gila kau tak stress. Rumah aku dah la macam tongkang pecah. Dengan Eusoff yang kuat menyerak lagi... Adoiiii.. Stress aku mikir parents nak datang ni. Kot mak bapak aku megnucap pulak tengok rumah aku ni kanggg... Hehehe..

Selain rumah yang tak berkemas.. aku pening jugak memikir fridge yang almost kosong tu. Mende aku nak masak ni weyyy??!!! Adehhh.. kang makan kt luar je mmg sure2 aku kena bebel. Dahla duduk rumah makbapak dulu pemalas nak masak. Dah duduk sendiri pun sama jugak kekdahnyaaaaa.. Hahahaha...

Jadi..perkara2 yang perlu diselesaikan harini & esok :

1. Kemas rumah - walaupun aku tau mmg harapan lah rumah nak kemas je dengan si dobot sorang ni. Aku kemas, dia menyepah. Bila tah nak siap.Huhu
2. Cuci toilet. Dua dua toilet. - weekend lepas tak sempat cuci toilet sebab asyik berjalan. So kena buat malam ni. Weekend confirm2 nak meronggeng ngn parents aku lagi..kannnnn. Hehehe..
3. Lipat baju - ade sebakul bertimbun mak tak larat nak lipat. Hahahaha...
4. Beli barang dapur - Untuk masak weekend ni. Kalau masak laaa.. Hehehe..

Sempat ke tak nak buat semua niiiii... Adoiiii.. Parents nak datang rumah je. Aku punya kalut macam VVIP nak datang. Carpet merah nak bentang tak?? Hehehe..Eh.. tapi parents kita tu VVIP kita la kan?? Mesti la nak buat the best untuk dorang.. betul tak??

Kalau korang plak camne??

Comments

  1. kalau mak sendiri..tak seram sangat..

    kalau mak mentuaaaaaa.. terus seram sejukkkkk..

    ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa...mak mertua tak pernah sampai lagi.maybe sebab rumah dekat sgt.
      hari pegi rumah mertua so takde sebab dorang nak dtg rumah.heheheheh...

      Delete
  2. hahaha.. sama je ngn aku.. bila ada orang nak dtg umah kepala dah pening.... tp bab cuci toilet aku serah kat husband... bab kemas umah boleh lg la.. tp letih!!! . malam tu, balik kerja ko singgah la beli mee goreng ke, sup ekor ke. balik masak nasi dadar telur dah siap. jgn pening mak buyong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..sama lah.tp aku xmenyabor bab cuci toilet tu.kalau laki x buat mmg aku buat jugak.heeeee..
      parents aku ada smpai ahad ni weyhhh..sekali sekala mkn luar/tapau takpe lagi..
      sepanjang masa dorg kt sini kalau asik makan luar/tapau je mmg siap aku kena bebel kanggg..hahahaha

      Delete
  3. sama kes nya masa raya haritu, parents inlaw nk dtg beraya
    terus kecoh laki bini siap buat schedule laki kena buat apa bini kena buat apa..haha
    tido pun x lena asik dok fikir sempat ke sempat ke..kihkihkih

    tp alhamdulillah semua jd smooth jer bila tiba masanya siap masak lagi, gigih hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts