Betul ke semua pemilik Peugeot gengster??

Alaaa...aku tau korang mesti dah tengok video pompuan bawak Peugeot CDM25 tu kan? Jangan tipu okeyh? Dari semalam kecoh pasal tu kat FB. Aku? Memang jujur la aku cakap.. Aku tengok video tu. Hehehe.. Uishhhh...memang gangster abis. Aku pun pernah gak kena sagat. Aku pn buat2 gangster la jugak. Tapi takdelah sampai camtu sekali. Gila oi....

Pastu harini aku tengok kat timeline sana sini orang dok share pasal pompuan ni. Dari gambar2, tempat keje sampailah status FB dia. Sampai status tahun 2013 pun ade! Hamboihhh...engkorang ni semua free gila yek??

Pastu asyikla gambar logo Peugeot ni tersebar merata2 :


Selaku salah seorang pemilik Peugeot, adalah dengan ini aku nak buat disclaimer awal2 bahawa bukan semua pemilik Peugeot begini ye. Aku adalah seorang perempuan yang lemah lembut lagi suci (Phui!!!). Kah3... Dalam kereta aku steering lock pun takde. Aku pun confuse kenapa dia ada steering lock. Bukan ke Peugeot steering dia mmg automatic lock ke? Kalau takde alarm kunci, mmg kereta takleh start. Owh..mungkin steering lock tu memang dia bawak sebagai langkah keselamatan kot...

Kecik hati aku tau ada yang perli aku bawak Peugeot. Sampai hati engkorang. Aku bukan samseng jalanraya ye.. Inilah yang dikatakan kerana steering lock, Peugeot binasa. Hahahaha.. Seb baik aku tak bawak Peugeot 208 tu. Alaaa... 208 je pun. Bukan 4008 ke 5008 lagi. Ceh!!

Sejujurnya aku rasa tak patut la pompuan tu marah sampai macam tu sekali. Pakcik tu lagi tua kot. Hormatlah orang tua sikit. Jangan rasict. Lagipun sekarang ni kan bulan Ramadhan. Kalau bukan bulan Ramadhan boleh la nak cakap setan menghasut. Ni bulan Ramadhan, setan kena ikat.. tu sape pulak yang menghasut sampai naik setan tu?? Hehehe..

Tapi...aku pun rasa ramai yang melampau dalam hal ni. Yang sampai stalk orang, dedahkan butir2 peribadi dia tu dah kenapa?? Nak jadi keyboard warrior?? Memang apa dia buat tu salah tapi kita ni pun bukan maksum. Ambikla perangai dia tu jadi pengajaran. Bukan jadi bahan nak memaki, mencarut bulan2 mulia ni..

Dan aku rasa cukup2lah sebarkan video, gambar, details perempuan tu semua. Apa faedah yang korang dapat?? Mula2 ye. Sebarkan sebab nak jadikan contoh. Tapi lepas tu korang tambah gula,garam,cili, asam, semua bagi sedap rasa. Perangai perempuan tu tak menghalalkan kita untuk memaki dia.

Pada aku, cukup2lah tu. Dari kita sibuk2kan dia, baik lah kita sibuk2kan nasib anak2 Palestin. Kita ingat Allah, sedar diri. Kita sendiri banyak dosa. Allah tu dah cukup penyayang sebab Dia tutup aib2 kita, Dia tutup dosa2 kita. Tak perlah kita nak sebar2kan aib orang. Aku ni sedar siapa aku. Aku ni lagilah jauh dari Allah. Masih mencuba berubah ke arah kebaikan... Aku cuma mampu berdoa Allah terus tutup aib2 aku dari pandangan umum. Semoga aku masih diberi kesempatan menjadi hamba-Nya yang sebenar2nya. Amin...

P/S : Dari aku nak sibuk2 pasal perempuan tu baiklah aku sibuk2 pasal anak sendiri. Anak tak sihat oii.. Batuk, selsema, dah 2 malam muntah2. Aku pun slight fever ni. Tekak perit gila dari semalam. Doakan kami cepat baik ye... Insyaallah... :)

Comments

  1. wei... meh aku nak hug ko.. aku pun fikir sama macam ko.. memula tgk mmg marah. aku tgk masa sahur. tp, tak de la sampai nak memalukan dia sampai macam tu sekali... dorang ni pun tak agak2... aku rasa yang maki2 tu, lagi gengster dari si kiki tu. ko tgk page kiki kerja kahwin. kecian dia, mintak maaf pun kena maki. apa orang msia ni, tak boleh bg nasihat cara baik agaknya.. sedih aku.. bulan2 puasa pun maki org. cukup la kiki je dapat dosa, yang lain pun sibuk ternak dosa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. high-5 sket!!hehe..kan??tu la...baca org komen2 kt page dia, sebar alamat,personal details dia..gila kot! bukan si kiki sorg tu je yg dpt dosa.yg ´lain2 ni pun tambah dosa kering.haihhh... -_-'

      Delete
  2. skrg musim panas,memang mudah demam..hope u n ur family cepat2 sembuh.^_^.
    pasal video tu,memang kesian perempuan tu,kerana perasaan amarah xterkawal,xpasal2 dgn bisnes2 dia skali effect..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq dear..

      Tu la.kesian jugak dgn pompuan tu.tp apa nak buat.benda dah terlanjur kan..

      Delete

Post a Comment

Popular Posts