Susunatur rumah baru aku yang macam kapal karam.. -_-'

Aku sebenarnya masih tak berpuas hati lagi dengan susunan rumah sendiri. Aku admit memang rumah huru-hara macam tongkang pecah lagi. Sebab kemas pun tak abis lagi. Hehe.. Tapi.. deep down aku rasa susunan rumah aku ni macam 'kureng' sikit lah.. Tapi aku pun tak tau apa yang kureng. Hehehe..

Tak caya? Meh aku tunjuk sikit. Arini aku tunjuk Hall, dapur & Bedroom 3 (Walk-in wardrobe) dulu ye...

Hall
 

Nampak wall shelf kat atas TV tu? Aku rasa macam serabut. Bawah kotak tisu tu ada kristal ex-boss aku hadiahkan from Sweden. Tapi tak tau nak letak mana..

See?? Macam serabut sikit. Harap maaf tangga pun ada kat ruang tamu. Hahaha... 

Nampak kotak bawah meja makan tu? Microwave. Still dalam kotak. Sebab takde tempat nak letak. Hahahaha.. Kesiannnnnnn....

Dinding ni khas untuk Mr H dan chentanya kepada Vespa.. Zoom sikit perkataan tu... "We are in love..". We as in = Mr H & Vespa eh. Bukan We as in aku & Mr H. Hampehhhh... -_-'

Ruang khas utk toys & books for my Dobot kat hall. Kat bilik dia lain. Kesepahan itu wajib. Hahahaha...Bakul putih kat atas tu 'Drop Area' utk Mr H so dia boleh isi segala ape dalam poket dia bila masuk rumah. Aku bg shelf bertutup ni sebab Eusoff suka main bukak-tutup shelf. Bila dah bagi khas utk dia haram tak dia hirau pun! Dia keje main bukak tutup kitchen cabinet aku je.. Apakah masalah budak sorang ni?? Saje cari pasal dengan Mummy??

Rumah kecik je..Memang sofa dah tak boleh ke belakang lagi sbb nanti halang laluan ke bilik pulak.. Carpet kecik tu sebenarnya carpet bilik pengantin aku dulu. Peram lama2 pastu pakai kt umah sendiri. Comel je size dia. Haha..

Rupa bila tutup lampu.. Aku rasa atas rak TV tu pun serabut lah! Penuh toys, beg & botol air Eusoff je. Dah bagi tempat sendiri pun tetapppppp...rak TV ni tempat feveret dia. Hehe..

Rocking chair rotan tu takde idea nak letak mana. Oh ye..depan kerusi rotan tu tempat diaper anak aku. Tak simpan balik semalam. Bukan situ tempat dia ye.. Hahahaha...

 
Bedroom 3 AKA Walk-in wardrobe
 

Pandangan dari luar pintu... SERABUT!!!!

Baju tak abis kemas, barang2 sepah lagi, langsir tak pasang lagi, berterabur. Hehehe.... Untuk sape2 yang ada anak kecik baya2 Eusoff dan bercita2 nak buat Walk-In Wardrobe... LUPAKAN SAJALAH. Its a BAD IDEA! Kenapa?? Sebab bila anak kau masuk & tengok baju2 yang dah tersusun rapi...dia rasa menjadi KEWAJIBAN dia untuk 'tolong kirai & susun' supaya nampak lebih artistik lagi. Sampai bila aku nak siap kemas kalau macam ni?? -_-'

Ayat tak gantung lagi. Barang2 atas laci pun sepah lagi. Oh ye..bakul tu hantaran from Mr H masa kawin dulu. Recycle jek! Hihi..
 
 
Dapur

Huaaaaaaaaa...aku memang seriously tak reti nak kemas atas table top ni.. PLEASEEEEEE...sape2 tolong ajar aku camne nak kemas ni?? Serabut aku tengok!! Dapur aku kecik gilaaaaaaa...tak reti nak susunatur. Huhu..

Mr H tak pasang lagi wall shelf aku maka segala2nya ada kat sini termasuklah kain buruk tersidai kat tingkap. Hahahaha.. SERABUT!! -_-'

I know, I know.. My bad. Periuk, kuali tu sume nanti aku nak letak kat cabinet bawah dapur gas tu. Tapi takde rak lagi. Nanti ehhh.. Hehehe..

Peti sejuk kecik cenonet ni hadiah dari kawan FIL aku. Buat sementara pakai yang ni dulu sementara tunggu bonos Mr H yang lembs betul nak dapat. Haiihhhh.. terseksa aku pakai fridge kecik2. Nak beli apa2 cuma boleh beli utk sekali masak je. Sebab kalau tak kang xmuat pulak nak isi dalam ni.. Takpe, takpe.. Sabar jeeeeeeeeeee.....


Tolonglah sape2 yang ada idea bernas sikit boleh tak tolong bg idea cara susunatur camne yang elok untuk aku. Aku memang fail lah bab deco2 nih! Huhuhu.... Nanti aku share gambar lain plak ye... Dan dah kemas sikit2 nanti aku update lagi. Sila bersabar je tengok rumah aku yang macam kapal karam ni. Almaklum...bz je manjang. Weekdays bz keje. Weekend bz kuar sana sini. Hahahahaha... Tah bila tah nak siap kemas!! Sila tampo muka aku skrg. Tak sedar2 diri lagi walaupun rumah serupa kandang. Kah3.... -_-"

Comments

  1. tak apa slow2 kemas.
    tak leh membazir jugak nak tukar semua baru.. mix and match lg bagus..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...betul!tp kdg2 nafsu jugak.sume nak baru.hehehe...tgh try kemas sikit2 lagi.. :)

      Delete
  2. kite kat rumah sewa dulu kettle + periuk nasi + blender bertapa atas peti ais. garam, gula, milo, bawang (yang sedia dalam tuppaware) segala macam tu + pinggan semua letak kat rak bawah dapur memasak je. atas table top biasa letak botol air masak jer.since rak dapur kite dulu tak banyak, makanan kering tambahan lain tu letak dalam box plastik bertutup kat bawah sinki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah!!! tq2!! lepas baca komen u trs dtg idea nak susun dlm cabinet jugak!
      tp cabinet bawah & atas dapur gas since situ macam kosong je..
      kena cari box + rak dulu.tqvm!! :)

      Delete
  3. slow2 emme... kalau i bagi idea pun ssh sebab tak tau condition rumah u...
    memang awal2 gitu la... rmh i tu dah 3 bulan pindah pun gituuuuuu..... ntah mana ntah playroom aisya.mimpiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahaha..syima.i rs 1 rumah tu dah jadi playroom eusoff sbb toys dia kat mana2.hehe..
      tu la..penatnya pindahhhhh...
      bila la nak siap kemas ni.hari2 xsbr nak blk rumah sbb nak mengemas..
      serabut tgk rumah sndiri.hehehe..

      Delete
  4. Dh clear semua tu nanti baru boleh slow2 susun kot..umah ecah pon sama jek..berangan deco lebeih2, last2 satu ape x jadi..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...tu la pasal!berangan je lebih..nak mengemas punyalah hazabbb..hehehe..

      Delete
  5. Hi,
    I try jela ye bg suggestion based on gmbr yg u ltk. since u dh ade bilik utk walk in wardrobe, doesnt mean xyah pkai pintu utk wardrobe tu. i rs if bertutup lg nice. nmpk kemas xrasa rimas mata u haha.. Even if i have walkin wardrobe pn i still prefer ade door to cover semua baju2 tu. erm bab dapur dh nice dh the table top n cabinets. bab brg2 ats dia tu i cnt help it cz skrg ats table top i pn mcm tu haha. sakit mata tgk. tgu move new house mmg i xnk ade benda2 tu ats table top.semakkk lol
    yg sofa n ruang tamu tu i cant help much cz if tolak sofa ke dpn kang dkt sgt dgn tv is it?
    myb kalau i buat konsep jepun, duduk bwh no sofa. hihi.. if ade rezeki nt install big mirror utk nmpk ilusi luas. Hope it helps :)

    ReplyDelete
  6. wahh byk sgt perkataan serabut ni..hehe..takpe pelan2 ok..sy pun pernah mengalami semua ini...mmg SERABUT! =p

    ReplyDelete
  7. maybe boleh gantung tv kot??huhu..

    ReplyDelete
  8. weehhh...kalo dpaur kecik standard jek kain buruk gantung kat tingkap..sbb aku juge begitu....fftttttt...stresssss semua pun kne kecik2 kan..hehehe...issshhhh....syuuukkurrrr... jgn jadik org xbersyukurrr... hahah

    ReplyDelete
  9. saya ni nak cari tip kemas rumah. sekali jumpa blog sis ni nak tergelak pun ada baca..sebab kita serupa!
    adehhhh....tapi rasanya rumah mesti dah cantik kan :)

    www.cikpuan-permaisuri.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts