Progress Rumah : 20%

Giteeewwwwww....berminggu-minggu pindah sikit2 pun baru 20% je. Hahaha.. Ni kelembapan tahap siput sedut namanya. Hehehe..

Perabot tak dihantar lagi. Sepatutnya minggu ni tapi kitorang tak jadi. Kenapa? Owh..itu adalah kerana keteroran suami saya yang menebuk lubang kat toilet utk penyangkut bidet.. alih2 tertebuk paip dalam dinding. Hebat kan?? Tak pasal2 kena panggil contractor utk pecahkan dinding & betulkan apa yang patut. Huhu.. Takpe2.. Sabarrrrr...

Jadinya.. sekarang yang tinggal adalah :
1) Tebuk dinding toilet & betulkan paip bocor
2) Tunggu perabot sampai
3) Beli fridge, washing machine & dapur gas
4) Bawak TV, baju2 & toiletries dari rumah sekarang
5) Pindah!!!!!!! :)

My favourite mirror. Sape yg tgk fb/ig aku dpt tgk tapi hitam putih je la. Hehehe... Cermin IKEA jekkk. Tapi aku suka sebab ade corak2 tu. Murah pun murah. Hehe.. Harap maaf cermin tak berlap pun. Pasang2 terus snap gambar. Haha..

Tunggang langgang lagi. Huhu

Ok. Bab yang ni aku fail. Dah tak reti nak susunatur pinggan, mangkuk, cawan, etc.. Ada idea x camne nak maximizekan penggunaan ruang tu? FYI yg kat sini sume brg2 yang guna basahan. Yg lain2 aku simpan kat cabinet lain.

Errrr... berteraburrrrrr.. Takleh nak fikir cara susunan yg praktikal... Haihhhhh...

Tasha.. if ko baca ni... langsir aku warna cream. Bukan gray. Hehehehe...

Shelf yg aku suka sangat!!! :)

Ok. Ini orang kuat ni. Takde dia memang tak jadi huru hara kt rumah tu. Ade saje kejenye... Korang tengok macam elok aje anak aku duduk atas kerusi tu kan? Kan? Sebenarnya tak. Ini hanya lakonan. Hahahahaha...
 
 
Dah2. Dah lebih 4.30 dah ni. Masa untuk balik!!!!! Nanti aku update lagi! Byeeeeeee.... :)

Comments

  1. bestnya...rumah dah nak siap deko...mesti excited nak masuk rumah sendirik...yeay!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deko x deko sgt la..buat apa yg mampu je dulu..tp mmg eksaited pun.xsabar nak ddk rumah sndiri!! Yeay!!! Tq dear.. :)

      Delete
  2. warna kerusi kecik tu sgttttt cantikkk.......=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq..beli kat kedai biasa je.tp mmg suka gila warna tu.. :)

      Delete
  3. klu ada rumah sendiri, benda pertama mesti lin nak hias kitchen dan buat cabinet cantik2... uhhuuh wpun umah flat je nanti =)

    good job dear.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..tu la.xkisah rumah kck ke besar.dapur mmg terrirtory kite kan..
      4 sure la kena cantik2.hehe..
      tq dear.. :)

      Delete
  4. wah bestnya, x sabar nak tengok bila dah siap nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak..rumah I biasa2 je la.xde deko2 sgt pn.
      buat sekadar yg mmpu je.malu plak nak tunjuk.hihi

      Delete
  5. best ada rumh sendiri akhirnya..

    slow2..

    ReplyDelete
  6. Saya pun baru je beli wire basket dengan bygel rail dekat ikea raya cina aritu. Nanti saya share kan cerita tu. Tapi dapur saya still serabutla, sebab kitchen cabinet memang takde. huhu....

    ReplyDelete
  7. Malynn, rmh tmbh cntik kaler pepel...hikhikhik. Hakak mmg eksaited bab rmh ni....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts