Bersalin November 2014??

Haaaaa....kauuuu. Tajuk bajet saspen kan??kih3..

Adakah Eusoff akan dapat adik tahun ni?? Teeetttttttttt... Sebenarnya.. I'm not single. (Eh???). Kah3. Salah. I'm not pregnant. Not that I know of. Hehehe..

Malam tadi conversation dgn laki aku..

"Yang. Awak tanak pregnant ke bulan ni?"
"Apesal?"
"Kalau awak pregnant bulan ni nanti bersalin November lagi. Boleh la bajet time bagi lahir 20 November.." (Sebab Eusoff lahir 21 November. Lambat sehari dari birthday lakiku, 20 November)
"Wakluuuuuuuuuuu....". (Serius aku cakap wakluuu kat laki aku. Kah3...)

Nampak tak permainan Mr H kat situ?? Asal anak je sume nak sama dengan dia. Aku ni kalau masuk bulan November mmg mcm2 celebration :

- 11 November 1951 : Birthday arwah Mak
- 11 November 2011 : Anniversary
- 20 November 1985 : Birthday Mr H
- 21 November 2012 : Birthday Eusoff

Asal November je aku 'bengkok'. Hahahaa.. Nak selamat, aku kawtim 1 hadiah je utk Eusoff. Utk anniversary ngn birthday laki aku.. Sekarang aku guna alasan.. "Eusoff tu adalah hadiah saya buat awak. Sakit, perit mengandung, lahirkan dia.. Tu la hadiah utk awak. Dah. Jgn mintak2 hadiah lagi". Aci tak?? Kah3...

Dah tu bila besday aku, aku celebrate sorg2... Mana aci. Anak kedua biarlah celebrate September sesama aku..kan? Tapi dah terlepas ni. Kena tunggu tahun depan la plg cepat. Hihi..

Aku saje la up status ni kat FB :
"Kalau aku pregnant sekarang, baby lahir November. Besday Mak November. Besday laki November. Anniversary November. Besday Eusoff November. Nampak permainannya disitu?? Conceited sungguh laki aku. '

#sabotajplan #nextbabyikutbesdayakuplak #lambatlagilanampaknya #apasajaasalbukannovemberagain #eusoffkeciklagilawoiiiiiiiii "


Boss aku terbaca status ni. Sampai2 ofis terus cecepat tanya aku pregnant ke? Haihhhh... tu la boss. Gunalah Google Translate (boss aku mat saleh ye..). Kah3.. Dia ckp dia nak kena heart attack sbb ingat aku preggy. Siap cakap kalau boleh jgnlah preggy tahun ni sebab dorg perlukan aku sangat (Tahun ni byk changes kat sent-out staff). Lagipun takde org yg boleh buat keje aku lagi. Kalau aku bersalin maternity leave dah 6 bulan. Boleh tambah lagi kalau nak (tapi half-salary la). Mampus nak cari org gantikan aku dekat setahun. Kah3...

Tapi kan...aku ade perasaan laki aku cuba menjadikan impian dia kenyataan lah. Takpe2.. Kite tgk je lah nanti. Kalau ade rezeki, Alhamdulillah. Kalau belum lagi pun Alhamdulillah jugak.. Bukan ke Allah ade perancangan terbaik utk hidup kita?? :)

Demam haritu. Lepas muntah tanak pakai baju. Menangis2. Bagi pakai baju busuk bapak dia diam pulak. Siap bawak ke pagi tido dgn baju tu. Anak bapak sangat kau ni Eusofffffffff..... (-_-')



P/s : Sebenarnya aku tak ready lagi. Tapi masa Eusoff dulu tak ready, tak ready pun eksiden jugak! Kah3... ;p

Note to self : Weekend ni angkut barang pindah rumah. Weekend depan nak ke Perak. -_-'

Comments

  1. Ala2....comeynyer eusofff...geramlah...

    ReplyDelete
  2. hahahaaha...lucu! ntah2 time ni pun eksiden lg...kuikui...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aNNor : errr...kalau eksiden lagi mmg saje je bapak dia sabotaj tu!hahaha

      Delete
  3. auwww comelnye eusof ni, aunty pun ada yusuf jugak..hehe

    ReplyDelete
  4. wow.. bersalin cuti 6 bulan? best2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allene : yup..mmg dorg bg and boleh tambah lg 3bln cuti tp separuh gaji je laaaa...

      Delete
  5. "aku ade perasaan laki aku cuba menjadikan impian dia kenyataan lah." hahahaha..dah die laki kan..dasar..keh3!

    ReplyDelete
  6. tq..muka kesian tgh demam masa tu..hehe

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. ada keja kosong tak kat office kau wey? hahahah menarik gila maternity leave 6 bulan...idaman kalbu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts