Friends & memories...

Sebenarnya aku mula2 plan nak merepek pasal financial planning dalam rumahtangga. Ingatnya nak mintak pandangan or nasihat tapi tiba2 aku rasa nak merepek pasal lain pulak. Aku rasa nak merepek pasal kawan & memory aku...

Sumenye sebab aku banyak dapat invite ke weddings. Ada yang aku boleh pegi, ada yang tak. Almaklum.. ada wedding yang dekat, ada yg jauh. Ada yg aku free, ada yg time aku busy. Huhuhu...

Alkisah...aku dapat 2 invite utk wedding bulan September ni. Weekend yang sama. Satu dari bestfriend aku Darjah 3 (perempuan). Satu dari bestfriend aku Form 2 (lelaki).. Pelik tak aku boleh mention bestfriend Darjah/Form berapa?

One thing about me..aku ni selalu meninggalkan kawan2. Kat status FB pun aku mention benda ni.. Aku tak macam orang lain yang rooted in one place. Aku selalu rasa aku ni floating, tak constant, tak tetap. Sebab tu kadang2 aku rasa macam aku tak jumpa lagi tempat yang 'aku punya'.

Aku sekolah rendah kat SKPG3. Dari Darjah 1-3 aku berkawan dgn kwn2 yang sama. Tapi... bila kawan2 aku naik Darjah 4, aku kena naik Darjah 5 sebab aku lulus PTS (aku tak tau korang ingat lagi ke x benda ni. Skrg dah takde. Baguslah. Menyeksa budak je..). Jadi aku kena cari kawan2 lain.

Darjah 5-6 aku merasa the word 'bully victim'. Emotional bully. Masa ni life aku constantly belajar,belajar & belajar. Peers sume tua setahun dari aku jadi emotional pressure utk keep up sgt2 deep. The other PTS students sume lelaki. Aku sorg perempuan. Dan masa2 orang lain gembira masuk kelas muzik, pendidikan seni, kemahiran hidup..aku masuk kelas sains,matematik,kajian tempatan,etc utk catch-up pelajaran Darjah 4. Masa orang lain seronok petang2 pegi main, malam bergembira dgn family...aku belajar. 2 tahun tu masa paling worst/bosan dalam life aku.

Habis UPSR family aku pindah dari Pasir Gudang ke Bdr Seri Alam. Aku sambung sekolah kat SMKDPT. Dari Form1-2. Aku kena cari kawan2 baru lagi...

Lepas tu mak aku meninggal then aku pindah sekolah lagi. Masuk SMKSR masa Form 3. Aku kena cari kawan baru lagi...

Lepas tu aku masuk TCSJB dari Form 4-5. Kawan2 baru lagi... Lepas habis SPM of course masing2 sambung belajar so aku masuk UiTM as a fastrack student. Diploma 2 tahun then terus sambung Degree another 2.5 years.

Life was great then but being a fastract student tak sama macam orang lain. Akhirnya, yang tinggal cuma kawan2 fastract jugak. Those were the times...

Lepas grad, aku join CIQ/GFM in 2009. Then aku quit in 2010 sebab dapat better offer from MPPG. Aku join MPPG in 2010 and yet again, I left this year (2013) to join the embassy. In MPPG I've really2 learnt the word 'Talam Dua Muka'. And I've learned my lesson in how the real life works. But with that, I met a few great friends..

So...see how unrooted I felt? The only constant figure in my life for almost 10 years is my husband. Not even my family. This is another story of my life..

I'm good with goodbyes. I don't have problems with it. I'm trained for it. Aku takde masalah nak tinggalkan sesiapa & ditinggalkan sesiapa. But it left with with this big,void feelings that I don't belong anywhere. But hey.. I always welcome new friends anytime! ;)

Jadi sekarang aku selalu ada problem. Oleh sebab aku ada raaaammmmaaaaiiiiii sgt kawan..kadang2 aku lupa nama & kat mana aku kenal. So jgn terkejut kalau ada yang tegur aku tp aku blur2. Aku mmg camtu. Dahla aku ni mmg ssh nak ingat nama & muka orang. Jumpa 2-3kali pun aku xingat lagi kdg2. Teruk kan aku? Ngeh3..

Well...rasanya hari ni hari mengimbau memori. Memori dengan kawan2 sejak kecik. Tak sangka aku dah tua sekarang... *EH????* Hehehehe...

Korang macammana?? (^_^)

P/S : Apple Learning Quran tinggal 3 unit je lagi. Hijau dah sold out. Ada sorang yg email inquiry tp xconfirmkan lagi nak warna apa. So unofficially tinggal 2 unit lah ye.. Baru bape hari dah nak sold out dah. HOT ITEM sungguh. Perlu ke aku restock balik Apple nih?? :)

Comments

  1. Wah.intereating la life story u.ade smbungan lagi tak?

    i yakin u seorg yg tabah n kuat senangat kan..

    ReplyDelete
  2. Wah.intereating la life story u.ade smbungan lagi tak?

    i yakin u seorg yg tabah n kuat senangat kan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts