Tahukah korang kita dah boleh shoping online di Tesco??

Ok..aku mmg loser. Baru tahu ok? Tu pun sebab Mr Hubbee yang bagitau. Muahahaha... Noob gila!



Aku mmg suka part shopping2 online nih. Dan sekarang barang dapur pun boleh shopping online. Gila best! Tak payah aku nak bersesak2 lagi. Aku ni mmg penshopping tegar Tesco. Aku tak tau lah kenapa. Maybe sebab masa duduk kat Seri Alam, Tesco tu belakang rumah je. So aku mmg rasa Tesco adalah tempat paling best untuk shopping groceries. Hehe..

Disclaimer : Online shopping untuk Tesco buat masa ni terhad untuk KL, Putrajaya & Klang Valley sahaja. Lain2 tempat mungkin di masa akan datang.

Apa ciri-ciri yang aku suka mengenai Tesco Online Shopping ni??

1.  Teknologi di hujung jari
Tak payah sesak2 gi beratur Q panjang2 especially bila lepas time gaji.. pergghh..seksa!

2. Free delivery
Ehh...benda2 free ni mmg aku suka. Nak2 dapat shopping tanpa fikir kos tambahan. Minyak kereta nak pegi Tesco, traffic jam, nak bersiap keluar, berebut2.. Semua tu boleh dilupakan. Ecehhh...

3. Harga yang sama dengan di kedai Tesco
Takde beza kau beli online ke pegi kedai sendiri. Harga sama ok? Takde extra charges ke ape..betullllll....

4. Customer service yang membantu
Actually aku ada masalah sikit dengan registration address sebab address aku takde dalam sistem. Tapi senang je.. Just call cutomer service & dorang akan bantu camne nak buat kalau address takde dalam sistem.

5. Linked to Tesco Clubcard
Did I mentioned aku suka benda2 free? Bila link account dengan Tesco Clubcard, setiap kali bershopping akan dapat poin. Dan point tu akan di redeem menjadi voucher. Suka tak? Hehehe..

6. Choose timeslot
Korang boleh pilih jangkamasa barang tu sampai. Maknanya korang boleh timed la bila korang nak Tesco hantar so takdelah korang tercangak2 tunggu orang menghantar. Hehe..

7. Payment on delivery
Korang cuma perlu bayar masa barang tu sampai. Boleh inspect first samaada barang yang sampai tu ikut order ke x, elok ke tak,etc.. Selepas dah berpuas hati, baru scan dan bayar. Payment cuma melalui debit card dan credit card ye. No cash allowed.

8. Delivery dengan lori yang terkawal suhunya.
Maknanya if korang ada order barang2 basah cam sayur, buah2an,etc..takkan cepat rosak. Lagipun barang2 yang dihantar tu cuma dipilih sebelum dihantar so mostly masih fresh.

9. Cuma bayar barang2 yang diterima sahaja
Any rejected item tak perlu bayar. Just pulang pada driver sahaja ye..

10. Update on any latest sales / promotion
Any Tesco promotion korang akan tau dan takkan terlepas punyalah!

11. Amend on order
Setiap order korang boleh amend sebelum pukul 11malam, sehari sebelum delivery date. Selepas pukul 11mlm tak boleh amend ye..

12. Shopping list
Korang boleh save list untuk barang2 yang korang selalu beli as favourite. Then bila korang nak buat monthly shopping its just one click away. And the price adalah price semasa. Senang kan? Takyah nak cari2 lagi setiap kali.

Mari bershopping di : http://eshop.tesco.com.my/

Jadi? Apa tunggu lagi? Mari bershopping online sahaja. Sesuai utk orang2 pemalas macam aku. Atau untuk mak2 yang bekerja, tak sempat nak beli barang dapur. Heeee... :)

Comments

  1. I dh tau sjk last yr tp xpnh brani nk try wpn ade few yg review bgus service dia haha. Myb sbb i paranoid beli brg online n prefer tgk brg tu dpn2 ms nk membeli kekekeke. Myb one day i kene try. Spttnye kene try lama ni sbb umah ku bertingkat2 haha lg sng dia anta smpi dpn pintu xyah angkut bagai gagagag

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la..noob gila baru tau ok??hehe..nak try jugak lah beli online ni.nnt tgk servis die camne..

      Delete

Post a Comment

Popular Posts