Aku dah pindah Key Ell oiiiii....

Blog aku mmg la sepi sejak dua menjak ni..ada lagi ke yg sudi baca? Hahaha... Tapi..aku masih nak berterimakasih. Walaupun bersawang,berhabuk..tetiba follower aku bertambah jugak barang sorg dua. Hehe..Untuk sesiapa yg mengenali aku (tak kisah la dlm dunia blogging ke, realiti ke,fb,instagram,etc)... Aku nak bagitau je nih... Aku telah pun berpindah ke KL. Selama ni jadi wife part time. Sekarang da full time dah. Pahala lebih tak? Keh3...

Kenapa aku decide nak pindah? Sebab kesian kan Eusoff. Eusoff mmg rapat sgt dgn Dedi aka Daddy.. Malam2 sure main2 dulu seround dua before dia tido... Kalau terus LDM, kesian kat anak je. Aku faham rasanya kekurangan kasih syg bapa (ecehhhh...). Takpelah, aku mengalah. Aku pindah KL. Biar pahala aku lelebih sket. Keh3..

Ramai yg cakap rugi, sayang aku berenti keje tempat lama. Sebab dulu aku keje gomen, gred 41, da confirm, ofis dekat, cost of living rendah...tapi..hanya aku je yg tau seksanya hidup berjauhan dengan laki oiiiiii....takpe lah, demi anak, gaji, duit sume letak tepi. Sebab tu lah syurga tu bwh tapak kaki ibu. Punyalah byk pengorbanan mak2 sggp buat.. Kalau dah besar2 nanti ko pandai menjawab, taknak dgr cakap Mommy yg byk berkorban ni.. siap ko ye..aku bagi sedas nanti! Ngeh3...

Buat masa ni kitorg (aku, Mr H & Eusoff) masih lagi tinggal dgn in-laws. Bukan tanak duk umah sendiri weyh..aku mmg teringin sangat2. Sewa dulu pun aku sanggup!Tapi memandangkan before aku bersalin bapak mertua aku dah renovatekan toilet tingkat atas utk aku (dari toilet cangkung ke toilet duduk), siap water heater bagai, then lepas bersalin in-laws aku siap renovate dapur+besarkan bilik kitorg (siap cakap lagi.. "lepas ni nak psg babycot ke playpen dlm bilik pun muat dah.tak sempit sangat"..u get the hint??? ), depan bilik ade balkoni besaaaarrrrrrrr....Maka...Duduklah rumah in-laws dulu barang setahun dua. Taaaaapiiiii...in-laws aku saaaanggggaaaatttt baik okeyh?? Aku duk umah tggl jaga anak je. Best!!
(Nasihat pada adik2 yg nak pilih somi : carilah yg ada mak bapak yg sgt baik & sporting. Maka korg akan terlebih lemak manja mcm aku. Keh3...)

FYI, minggu ni aku start keja kat tempat baru selepas 3mggu bercuti. Paid leave okeyh? 2mggu sbb abiskan cuti kt tmpt lama. Tambah lagi seminggu sbb server tmpt baru xsiap lagi ke mende tah. So dorg soh start lambat but gaji dibayar. Sape tanak oiii!!! Ngeh3.... Jadi, sebagai pengumuman... aku sekarang dah tak bekerja di MPPG lagi ye.. (untuk yg tau la kan..). Inilah tempat mencari rezeki sekarang :





For those yg curious, yes. Aku keje dgn mat saleh. Berhabuk aku speaking hari2. Aku sorg melayu kat sini. Demmmmmm... Dorg tinggi nak mampus. Kwn aku skrg adalah minah saleh yg tinggi dan lawa nak mampus. Aku rasa mcm org kerdil kat sini. Dan asik rasa nak tampar diri sendiri..apesal aku tak lawa cm minah sekor nih? Demmmmmm..

Dah.sakit plak hati aku. Keh3.. Nak tggu 4.30 nak balik! And..esok cuti sbb dorg celebrate Easter. Aku tak sambut tapi alang2 dpt cuti kan???Yeay!!!!!!!

Eusoff!! Esok mommy cuti..kite gi jalan2 2org nak?Dedi keje..Padan muka dia!!Hehehehehe...

Comments

  1. untung2 anak no 2 muke cam mt salleh..heeeee..selamat bekerja dtempat br =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...kang org confuse plak sape mak bapaknye.hehehe..

      Delete
  2. Happy for you dear.good luck kat tmpat keje baru.lawak ayat2 last pasal kwn u. ?.mmg lawa sgt ke.hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq dear...yup.pd I die mmg lawa sgt.tinggi,rambut blonde,mata biru..dah mcm model dah.rasa diri ni kerdil sgt.menci2!hahaha... ;p

      Delete
  3. patutlah mppg de iklan vacancy.. untung awak.. flow keje cantik je

    ReplyDelete
  4. dah agak iklan vacancy mmpg tu mesti sbb awak. kita dah officially pindah seri alam semlm and hari ni 1st day drive all the way sorg2 ke gelang patah sbb hb dah x sudi nak hantar. huhu. anyway, good luck in ur new job, in new environment, seme2 lah. selamat jadi warga KL! (^^,)v

    ReplyDelete
  5. wow,hebatnya keje awak.segan lah ngan kite ni yg keje x seberapa.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts