Of my 32weeks...

Alhamdulillah..sekejap je dah 32weeks!Kadang2 aku rasa macam.. "Omaigod!!Dah 3+weeks!!Da tak lama!!Aku ni da ready ke??". Hehehehe...Gelabah lebih...


  • Braxton-Hicks mmg da mula menyerang dari aku 5months camtu. Tp skrg makin menggila2 plak dtgnye...Dan2 smlm Mr H nak balik KL dia pun dtg. Aku drive sorg2 dgn menahan sakit kul 12tgh mlm. Gila tabah aku rasa. Hahaha... So kalau nak bersalin rasanya aku masih boleh gagahkan diri drive pegi hospital TERDEKAT! Ngeh3...
  • Hypnobirthing agak membantu kawal mind aku masa drive smlm. Breathing techniques pun aku da start practice sbb Braxton-Hicks. So...mummy-to-be. Sila study! Eh...nantila aku share info pasal hypnobirthing & breathing techniques ni kalau rajin. Ehehe...
  • Pinggang aku literally rasa nak patah bila baring. Selalu aku teman Mr H baring2 tgk tv tp da 2mggu aku baring atas sofa bila Mr H brg kt bwh.Sebab aku tak tahan pinggang mcm nak meletup.haha
  • Weekend adalah masa yg paling aku nanti2kan skrg. Kenapa? Sebab bila Mr H balik, setiap malam dia akan urutkan tgn,bdn,kaki,kepala aku..Cuma part pinggang ngan perut je dia xberani sentuh. Takpelah..Yg penting badan aku lega sket lepas kena urut.
  • Perineal massage aku dah start buat dah. Awal kan?30weeks da start buat. Tp skrg ni Mr H yg buatkan...Buat seminggu sekali je dulu. Nanti baru buat 2x seminggu then baru selang sehari. BTW...Massage ni kalau otak tak relaxed mmg agak seriau la. Lama2 bila da relaxed baru ok.Aku siap borak2 dgn Mr H masa dia buat tu. Biase la..bini kepoh. Ade saje nak cite ngan laki. Time massage tempat tu pun sempat ngumpat org.keh3...
  •  Berat badan tak naik2 dr bln lepas. Ini adalah kebanggaan. Sebab sepanjang preggy ni aku da naik 11kg!! (-_-") 
  • Nama utk baby dah ada. Boy & Girl. Mr H da start panggil2 baby dgn nama tu...And baby respond je..Apesal bila aku buat die takde respond hah?
  •  Aku rasa anak aku mmg pilih kasih la....Apesal dia dengar je cakap bapak dia??Ni yg rasa nak jeleous. Keh3... 
  • Tebiat shopping baju baby da jangkit kt Mr H. Dia belikan baby sweater (bajetlah slalu travel/holiday), rompers & baju. Mmg smart la...Tapi 6-12m pny size. Ok lagi la..kan? Tp yg x ok nye adalah die beli sehelai sleeveless plain takde corak ape pun...RM29.90! Mak datuk...mahal ok utk aku. Aku beli takat sepasang baju ngan seluar RM18 pun kena bebel. Apakah pembaziran itu?? Nak marah xle...
  • Mr H da semangat nak beli Tablet Android utk baby main2.. Errrr... Like What The?? Adakah anak aku keluar je dari perut terus pandai guna tablet??Nasib tak nak beli ipad ke galaxy tab. Mau aku merempan. Maknye pun kena beli sendiri yang oiii...belikanla mak nye ni dulu...
  • Next week baby fair kt Danga City Mall... Mmg kebetulan yg sgt cantek lah Mr H pun dpt bonus (lagi?!Apesal private asik dpt bonus hah??). Jumaat (5Oct) mari cuti semata2 utk shopping!! Nampak gayanya 4hb aku kena siapkan account. Mampus!! ;p
  • Ada sape2 nak temankan aku pegi baby fair tu tak? Ngeh3....

Comments

  1. uiiii..terasa ngilu baca part perineal massage
    hahahahaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula2 mmg la ngilu.tp bila da relaxed xrasa apa dah..
      (ceh.bajet mcm pro je.hehehehe)

      Delete
  2. Wah..nak start buat gakla perineal tu..pasal breathing technic tu pun ada blajar skit2..tp mcm xpuas hati dgr pgalaman org..br terhegeh2 nak g antenatal class kononnye semata2 nak blajar teknik tu..hahaha..tak sabar gak ni g baby expo..confirm br kuar kete kat parking da termengah..ahhahaa..sangguptu malin nak cuti semata2 nak g 5hb..ehehe..yana redah balik keje la kot..kompol cuti g cekup..kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sanggup la...cuti ada 27hari lagi.abis kan aje.haha..
      Bagus2.pegila antenatal class.byk yg dia ajar.cara nak breastfeed, exercise utk ibu mengandung (yg ni mmg berguna sbb exercise dia leh tlg kurangkan sakit pinggang.serious!), immunization, breathing techniques tu sume...mmg bagus esp kalau da start kena braxton-hicks tu..

      Delete
  3. perineal massage? geli weyh...aku siap gelak2 geli..auwww2! ngilu pulak...kui3..jom gi baby fair! aku nk gi gak..tp xla smpai cuti..nti ko hapdate aku k ape ade kt baby fair tuh..esp. pampers!..eh, alang2 meh le singgah umah aku pas shopping..tp pas aku balik kje le ye..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku mula2 muka ketat gila sebab cuak. pastu sakit sbb "tension" kat situ.tapi lama2 tak rasa apa.siap gelak2 ngumpat org lagi masa muz massage tu.dia cakap aku xsenonoh weyh.kah3...tapi..tu la cara aku nak relaxed kan diri kan?

      oraite.nnt aku updatekan demi ko...tu pun kalau cuti lulus la.siot betul account kena submit awal bln ni.harapan approve cuti tinggal 50% je nih.keh3...

      Delete
  4. wah..seronoknye..dah 32 minggu..dah dekat dah 2.hihi..amalina,nanti kongsi k,cerita mgurut 2..wah leh jmpe di dangan city mall nie..tp tak terlalu awl ke,untuk aien shopping??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah...nnt i share eh...
      Psl shopping tu..xberani nak komen la.i da start shopping dr 3months preggy lg.
      kalau org tua2 tau mmg kena mrh tp...kalau nak beli semua sekaligus nnt tkt xmampu lak..
      so kitorg beli brg sket2 dr awal preggy lg.alhamdulillah da masuk 8months ni almost 100% da complete.financially kitorg xrasa beban sgt camni..
      apa2pun depends pd org la...i xberani nk ckp.ada yg ckp jinx.tkt apa2 jd kt baby.i tawakal je.insyaallah xde apa2... :)

      Delete
  5. meremang bulu roma baca..insyaAllah will try jugak nnt..sbb byk cerita jgk dgr org yg buat perineal msg kurang or takde lgsung episiotomi..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts