Ramblings & Why I choose MOMMA..

Hari yang tak produktif...Keje banyak tapi mood takde nak buat keje..
Sekarang ni tunggu pukul 4.30 je. Nak balik!!!Nak tido!! Huhu~

To those yg order 5in1 Diaper Bag & Carter's Diaper Bag tu.. Semuanya telah dihantar guna poslaju ye. Dah takde yang tinggal. Yeahhh!!! Baguslah. Sebab aku pun tak suka pegang brg org lama2 ni. Mana la tau kot2 tuannya nak pakai urgent kan?Lepas ni tunggu Fisher-Price Rocker plak. Lepas tu baru Breastpump Medela Harmony. Hoyeaahhhhh.....

Last weekend dapatla Iftar with Mr Hubbee. Sempat rembat sepasang baju melayu utk dia & beli kain flanel kat Kamdar utk buat bedung baby. Tapi beli sikit je dulu. Sebab corak tak comel. Heheh.. Aku tak beli lagi baju raya. Rasa macam pakai apa yg ada je.. Tp nafsu ni mmg macam setan. Ringan je tgn nak beli. Hehehehe...

Maafkan saye... Encik ini mmg sengal orangnye.. Hehe.. 

Wajah sabar menanti masuk waktu berbuka..

And...today 2 package dah arrive. 1 dari One Baby World, 1 dari Little Whiz. Hoyeahhh!!! Lepas gian shopping. Tak dapat pegi Baby Fair kat Mid Valley, dapat shopping online pun jadi..Tapi kan..10-12 August nanti aku balik KL. Patut tak aku pegi Baby Fair kat PWTC tu?Patut kah? Patut kah? Masa tu bonus da masuk kan?? Hehehehe...Tapi mesti da tak best cm kat Mid Valley kan?? Ke tunggu Baby Fair kt Danga City Mall bulan October je nanti? Tapi kalau pegi kt PWTC nanti kt Danga boleh pegi lagi kan?kan? Heheheheeheee...


Akhirnya aku berjaya merembat botol ni. Tu pun lepas dapat green light dr Mr Hubbee. Sayangnya dia punya warmer/sleeve yg comel tu da out of stock. Ingat nak beli terus. Takpelah. Yg tu nanti beli kemudian...Dalam set ni ada 4 botol & teats, 2 extra teats (slow flow) & bottle brush.


Aku tau ramai yg persoalkan kenapa beli botol Momma ni. Ramai yg condemn. Nak2 lagi org tua. (Mak mertua aku pun tak tgk lagi nih. Mampus! Hehehehehe...). Alasannye sebab botol ni gemuk nnt susah baby nak pegang. Meh aku bagi alasan kenapa aku pilih set ni:

  1. Dah tentu2 lah sebab bentuk dia yg comel tu!Hehehe...
  2. Botol Momma ni BPA-free & anti-colic. Sama je macam Avent, TT, etc...
  3. Ada warmer/sleeve yg boleh mengekalkan suhu panas selama 4jam. Senang kalau kuar jalan2...
  4. Rocking bottle. So teats dia takkan cecah lantai untuk elakkan terkena kuman/bakteria.
  5. Rocking bottle ni pun boleh meransang otak baby utk bermain. So dalam bagi susu, bagi otak anak teransang jugak
  6. Bentuk yg gedabak sebenarnya memudahkan baby utk pegang. Tangan baby yg comel sebenarnya lebih mudah memegang bahagian atas botol yg berbentuk bulat tu..
  7. Aku amik kaler oren. Sebab nampak meriah dari jauh. Bagus utk mata baby. Heeee....
  8. Aku nak cari warmer/sleeve kaler merah & purple. Boleh?Botol oren, warmer/sleeve merah or purple. Juling mata tgk. Hahahahaha....
  9. Botol ni boleh dimasukkan dalam microwave. Kalau nak panaskan susu kena bukak penutup dia & masukkan je dalam microvawe. Tapi agak2 r. Jgn bagi panas melecur lak.. Hehe.. So senanglah. Kat rumah boleh masuk microwave je. Kat umah BS kite bagi warmer. Tapi...selalu sgt panaskan guna microwave pun xelok kan? Kite bagi direct dari badan ibu je lah kt umah. Hehehehehe....
  10. Teats dia muat/sama besar dengan botol Tommee Tippee. So kalau2 xjumpe Momma punya teats boleh pakai TT punya je. Tapi rasanya senang je nak cari teats dia ni...Ade kedai kt Tebrau City ade jual .KL pun melambak...
  11. Mula2 aku ingat nak beli 2 botol je. Tapi Mr Hubbee soh beli 1 set terus. Senang. Aku pun tak tau lah nak buat apa sampai 4 botol. 1 bagi anak minum, lagi 3 buat rocking2 kat tepi dia je..boleh??hehehe...
Misi seterusnya adalah hunting Travel System, Bottle&Food Warmer, Bottle Sterilizer & Peti Sejuk (aku nak beli peti sejuk besar lah. rumah punya kecik. Tak muat nak letak EBM nnt). Berpeluh laki aku tgk harga brg2 ni. Takpe boo..untuk anak u jugak kan?Hehehehe....

TQ Boo.... (^_^)

P/S : Fisher-Price Portable Rocker warna hijau tu tinggal 1 unit belum di book. Sape cepat, dia dapat!! ;)

Comments

  1. Danga city mall ade baby fair ke on octo ? i x tau..mna dapat tau ek. thnkz for sharing. tp time tu i tgh pantang. iskkk!

    ReplyDelete
  2. Ada.Organizer yg sama dgn baby fair kat Mid Valley.Tp lupa dah date..hehe..

    ReplyDelete
  3. Btol ke ade Baby Fair Oct nnt???Eeeee...kenape oct???why baby why?? InsyaAllah pon ngah berpantang time tu..hampe! Tapi Baby stuff mmg cute2 kan.. Momma cute!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts