Quickie...Quickie!!!

Maaf kawan2...terlampau busy sampai takde masa nak mengupdate entri. Huhu... (Bajetla macam ramai yg tertunggu2 entri ko tu!Ngeh3.....)


Update dalam bentuk point je la yea...
  • Last weekend or Jumaat actually adalah hari pernikahan adik iparku.. Majlis belah perempuan berlangsung keesokan harinya (Sabtu). Gambar nanti lah aku tepek kemudian. Tak banyak pun.. Lagipun aku malu tgk gambar sendiri. Kembang dan Huduh! Ngeh3.... ;p
  • Next weekend (14th July 2012) kenduri belah adik ipar kat Gombak. So esok malam aku da fly ke KL balik. 
  • Terima kasih bebanyak la kat Airasia sebab buat Sale 48jam haritu. Berjaya aku rembat ticket flight JB-KL-JB utk beberapa kali. RM38 je weyh! Mahal sikit je dari ticket bas. Rugi sape yg xbeli. Hehehe...
  • Fisher-Price Portable Rocker tu da sampai tapi aku & Mr Hubbee tersangat2 busy nak menguruskan sekarang. Kitorg cuba uruskan secepat mungkin yea...Sorry yea kawan2...
  • Masih ramai yg bertanya pasal rocker tu even tho' aku da letak SOLD OUT. Ada yg mintak aku bukak lagi...Adoilaaaa...sy mmg xsampai hati nak hampakan orang. Nak reply satu-satu email cakap da sold out pun rasa kesian. Tapi ni la masalahnya..Aku takde untung pun bkk order utk rocker ni. Rugi lagi adela...Minyak, tenaga, masa..Bukan nak ungkit yea.Aku ikhlas je tolong. Tapi fikir la jugak utk makcik yg memboyot ni..Kesian tau nak angkut satu-satu kotak besar rocker tu. 1 kotak besar ada 3 rocker. So..lebih krg 15kg la jugak..Terberanak jugak aku menguruskan rocker ni. Hehehehe...
  • Hubby cadangkan kalau ramai yg minat, die suruh jual. At least amik untung sikit. RM10 pun jadila...Korang rasa camne?Aku lebih kepada M.A.L.A.S.ngeh3.....Kalau bukak order utk brg2 lain yg aku nak beli utk baby takpe gak. Hehehehe...
  • Aku nak survey supplier brg2 baby kat Kenanga Wholesale City. Kalau korang..korang nak aku bkk order utk barang apa eh?Nanti aku carik tempat yg offer harga murah kalau beli wholesale..
  • Last check-up 2 July lepas (kalau tak silap)...ada byk aku nak cite. Tapi aku bg yg ringkas2 je la eh. Aku da 20weeks masa tu. Baby Alhamdulillah,sihat2 dan cergas2 je bergolek2 masa ultrasoud tu.
  • Result test darah da dapat. Alhamdulillah kandungan gula aku normal. Dan Rhesus darah aku positive.Aku cuak kalau negative (sebab arwah mak aku rhesus negative). Nanti aku cite pasal Rhesus darah ni. Tekanan darah aku da normal. Yes!!Perfect 110/80 okeyh?! Gigih aku naikkan BP ni. Hehehe....
  • Another shocking thing (xdela shocking sangat pun)... I am infected with Hepatitis B. Ok. Tak shocking pun. Since aku tau arwah mak ada Hep B ni..Cuma penyelesaian nak bagi baby tak dapat Hep B ni agak memeningkan kepala aku... (-_-')
  • Mr Hubbee terus pegi buat blood test lepas tau aku ada Hep B. Alhamdulillah dia takde virus tu lagi walaupun dia takde antibodi lawan virus tu. Pelik tak??8 bulan kawin, dia tak jangkit pun?! 
  • Da nampak gender baby..2 hari aku pujuk2 nak tgk. Masa ultrasound tu...amik kau!!Terang2 dia tunjuk. Comel tau baby ni. Melawan yeeeee...Hehehehe...


Korang rasa baby boy ke baby girl eh??
*Gambar later2 aku tepek eh? Peace and out!!* ;)

Comments

  1. Yana suggest amik breastpump n botol susu..=)
    bole la beli ngan u je kl murah2..hehe..
    Haritu nyesal xgrab cepat2 rocker yg u offer tu..tgok2 da sold out..dah beli yg biru tp harga sama ngan ur price yg hijau..xpela..asal lepas gian..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. breastpump tu ssh sket dear..sbb ada warranty kan.xberani nak amik..
      tapi kalau botol tu mmg menarik.sbb tgh survey gak ni.storage bottle skali.hah.beli byk2 mesti lg murah kan? :D
      pasal rocker tu..mmg still dpt email & inquiry lagi.takpelah.yg 2 nanti2 boleh fikir..takde rezeki u gaknye..takpelah.rezeki kt tmpt lain.. :)

      Delete
  2. hehehehe neway thanks alyn sbb rara dh dpt rocker tu.tu lah masa borak2 ngan suami lepas amik rocker tu.alyn x dpt untung pon.rugi adalah.sbb minyak n tenaga,tp xpe,mugkin Allah permudahkan di tempat lain.Amin.neway thanks alyn,rara rasa kalau alyn nk bukak order lg,better up lg 10rm,and kalau up 10rm pon consider murah lg.heee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe..rezeki masing2.mudah2an dgn tlg org lain,kite pn dpt berkat..kan? :)
      Tu la..hubby pn soh up at least RM10 utk lepaskan duit mnyk,penat..
      Tgk lah dulu.nak survey brg2 baby yg lain dulu. Pastu baru fikir nak jual rocker ni lagi ke x.. :)

      Delete
  3. kalo baby dah tunjuk jelas, sure lah boleh geng ngn my lil angel mikhail..boleh jadik bestfriend mcm kite gak kn? hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahaha...betul!kejam tak kita paksa anak jd bff sebab kite bff?hehehe...
      weyh...aku nak jumpa mikhail!!tggu aku tau! ;)

      Delete
  4. nnti ada nak beli brg lain2 bg tau yew...beli car seat kew..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah...mmg plan camtu pun.sbb beli byk2 dpt murah kan..
      tp mcm car seat tkt jugak nak beli wholesale.sbb ada warranty kan..
      kang ada apa2 hal ssh pulak korg..
      takpe2..nnt i survey2 dulu k? :)

      Delete

Post a Comment

Popular Posts