Pemudah Rezeki....

Minggu yg teramat sangat busy sampai tak sempat nak update blog busuk ini..Huhuhu~

Korang percaya tak anak tu pemudah rezeki?Bagi aku...takdelah tak percaya tapi aku takdelah anggap anak tu yg bg rezeki. Sebelum ni aku & Mr H buat 'family planning'. Apa kaedah yg kitorg guna? Natural je. Ngeh3... Sampailah satu tahap aku dah malas. So redah je la..Eh.Ter'pregnant' pulak...Boleh tak? Hehehe...

Awal2 pregnancy aku sgt3 risau. Almost to the point aku depressed. Salah satu perkara yg paling merisaukan aku adalah financially and physically. Tapi...Allah tu Maha Berkuasa. Bila dah 4-5 bulan ni baru aku sedar kenapa anak ni adalah pemudah rezeki kami....

Kenapa? Sebab banyak kejadian yg menyebabkan aku rasa ini semua rezeki utk baby.. Asal aku terfikir nak makan sesuatu,tak lama mesti aku dapat. Aku masih belum rasa perasaan mengidam tu. Mungkin sebab aku sentiasa dapat apa yg aku nak makan. Ada sekali tu...aku terfikir nak makan KFC. Tak sampai 5minit tiba2 budak ofis aku datang bwk KFC. Korg faham tak perasaan terkejut+gembira tu?

Lepas tu Isnin lepas aku terpaksa naik bas dari KL ke JB. Seat yg single takde so terpaksa amik seat yg double tu. Aku risau jugak sbb perut da start skt tp xnak bitau Mr H takut dia risau. Rupa2nya seat lagi satu tu takde org pun. Boleh la aku lunjurkan kaki dalam bas tu. Selesa....Berkat ibu mengandung kan?Ngeh3...

OK. Melalut plak. Aku sebenarnya nak bitau je... Isnin lepas ada interview. Kerja gomen jugak. Lebih kurang. W41 jugak. Cuma nama jawatan bukan Akauntan lah...Tapi lokasinya kat KL. Insyaallah kalau dapat ada lah rezeki nak duduk serumah dgn hubby. Dah penat dah LDM ni. Sape tak nak tgk muka laki sendiri hari2 kan? Hehehe...

Tapi yg xbestnya...dorg (the interviewers) mcm nak suruh aku pegi site kt JB ni. Mentang2lah aku dah ada experience W41. Kejam ok? Kalau W41 kt JB baik aku keje kt tmpt skrg je. At least gaji aku da naik 2 tangga. Tamak kan?Keh3...

Alhamdulillah....aku rasa anak ini adalah pemudah rezeki kami...Tak. Aku rasa dia yg murah rezeki sebenarnya... :)

P/S : First batch Fisher-Price Rocker telah selamat dihantar semua sekali. Sorry eh pada yg menanti tu.... Tapi semuanya Mr H dah pos semalam. Dah takde yg tinggal. Eh salah. Ade 1 tinggal kt umah. Nak anta kat my BFF, Pn Irmalind (Stroberi.dan.cokelat) yg telah selamat bersalin baby boy pada 24 Jun 2012!! Welcome to the world Mikhail!!! Nanti Aunty Amalina dtg melwat bawak Mikhail punya rocker eh... :)


P/S/S : Rocker 2nd batch mungkin akan sampai next week. Owh...tak sabarnye!!! Kali ni takde sape boleh rampas rocker tu dari aku!!!Muahahahahaha.... (gelak jahat). Oh ye...aku still dpt email yg tanya pasal rocker ni. Almost everyday... Sorry ye syg2 sekalian... Tak mampu nak tolong lg. Perut da makin membesar ni. I know my price is cheaper. Itu sebab I takde amik untung. I bought it wholesale in large quantities then sell back at the price I got. Maybe korg boleh try gather M2B lain yg interested then beli wholesale jugak?I can't do it all over again. Sebab penat nak uruskan. Sorry sgt2 yea.... :)

Comments

Popular Posts