Wedding Review : The Henna

Oleh sebab aku nikah di masjid, maka hari nikah tu aku cuma pakai inai kat hujung jari je. Takde lukis2 sebab takut kena marah ngan tok kadi (menurut cite beberapa org yg nikah area masai/pasir gudang ni la).

Malam sebelum nikah 2 org bff ku, Erin & Nana la yg beria2 memakaikan inai. Inai ni my parents beli masa pegi umrah. Kitorg campur inai serbuk & inai tiub utk dptkan kaler yg cantik.

Semasa proses memakai inai

Pada hari kejadian...tgn yg cuma berinai kat hujung je... (Sorry.Takde gambar yg lebih clear nak tunjuk inai nya...P/S : Nampak veil tu?Will review about that later ok?Hihi)

Malam selepas nikah tu aku upah sorg akak punjabi ni utk dtg rumah & lukiskan henna. Aku bagi contoh henna yg aku nak & minta dia buatkan. Hasilnyaaaaaa.......

Tangan saya buruk. Ye. Saya tau. Tapi suka gila henna tu! ;)

Simple je.....tapi aku suka! Design yg sama utk depan & tapak tangan...

Kat kaki...sorry. Lighting teruk. Hehehehe.....


Kat bawah ni contoh henna yg aku mintak dia buat. Tapi aku tak nak 3 kuntum bunga. Nak satu je....

Pada hari sanding...Tah bila masa la adik aku snap gambar aku tgh makan ni...hehehe...

Harga utk henna ni murah ok?!Aku tanya kat tempat lain semuanya charge RM1++ utk henna kat dua-dua belah (depan & tapak) tangan & kaki. Belum masuk trasportation charges tu. Dengan kakak ni dia charge RM85 utk semua sekali termasuk transport. Berbaloi kot! ;)

Sape2 area pasir gudang or masai yg nak tau lebih lanjut pasal kakak ni boleh email me :
(malyn.mizzunderstood@gmail.com)
and I will give you her details k? Kedai dia kat Jln Masai Lama. And she's pure punjabi. Bukan mix. So her work is excellent!

Comments

  1. okeh...bagus juga ni. memang masa nikah xle lukis2 design corak kat tangan ek? kite org jb gak. kat tampoi.

    ReplyDelete
  2. Sbnrnye depends kat tok kadi yg nikahkan tu.ada yg xsuka kalau bride lukis henna.tkt kena sound time nikah so utk jln selamat kitorg pilih lukis henna lepas nikah.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts