Peringatan Untuk Diri...

"Tak perlu mencari teman secantik BALQIS,jika diri tak seindah SULAIMAN,mengapa mengharap teman setampan YUSUF,jika kasih tak setulus ZULAIKHA,tak perlu diri menjadi seteguh IBRAHIM,jika hati tak sekuat SARAH,mengapa didamba teman hidup seistimewa KHADIJAH,jika diri tak sesempurna RASULULLAH S.A.W."

 Kata-kata ni selalu terbyg2 dlm otak aku.kenapa?kerana maksudnye yg sggh dalam.Setiap kali aku berfikir mengenai kekurangan dan kelebihan En Tunang, otak aku akan kembali pada kata2 tu...


Fitrah manusia mahukan yang terbaik.dalam mengejar yang terbaik tu kadang2 kite lupe yg diri masih belum layak utk dapat yang terbaik.aku pn x terkecuali...Aku inginkan lelaki yg memenuhi ciri2 yg aku impikan.that 'dream guy'..tapi adakah aku 'dream girl' yg di impikan lelaki?tentu saja tidak..


Masih cetek ilmu di dada,masih rendah budi bahasa,masih kurang paras rupa..layakkah aku impikan lelaki yg sempurna?Setiap manusia punya kekurangan dan kelebihan.Begitu juga dia..


Jodoh dipilih kerana 4 perkara:
  1. Keturunan
  2. Harta
  3. Kecantikan
  4. Agama
Aku pilih dia kerana agama nya..mungkin dia bukan ustaz.bahkan byk dosa yg kami telah lakukan. berdua-duaan je pn da kire berdosa kn?tapi dia ade azam utk jadikan aku kekasih halal nya.supaya kami jauh dari dosa..aku yakin dia mampu membimbing aku menjadi wanita yang solehah.kami sama2 punya impian..to be a better person.


Namun ciri2 yg 3 tu pn ada pada dia. Keturunan.Family dia baik2 orgnye...Harta.Aku yakin dia mampu mencari rezeki yang halal bagi aku dan bakal anak2 kami sekiranya kami berkahwin.Kecantikan.Mungkin dia xsetampan Nabi Yusuf tapi aku senang melihat dia...itu yg penting bukan?pedulikan apa kata org.bukan mereka yg akan berumahtangga. Asal direstui ibu bapa.itu dah cukup buatku!


(^_^)

Comments

  1. hai dear. salam kenal.nama u sama la dengan ex-b2b haha lets sharing =)

    ReplyDelete
  2. Dear..suke ur quotes..nak pinjam letak kat my Fb bleh?hehhhe :D
    btol beb,jgn pdulikan kate2 org ok...i pon dulu byk org psan..hey,nak cari laki..biarla yg kaya..boleh bli kita mcm2..tp btolke kekayaan itu dpt menjamin kebahagiaan?
    alhamdulillah..wlupon my fiance ni bukanla jutawan..ataupon anak Dato' ke..alhamdulillah..he is the best guy that i've ever met..and i hope..I'Allah kami akan berbahagia selama2nya...
    bukan rupe paras yg kite cari...bukan harta yg kite nak kejar..tp cari la org yg btol2 boleh hidup susah snang n spend the rest of his life with u....:D

    ReplyDelete
  3. boleh dear..copy je la.i pn copy dr sum1 quote 2.haha.. ;P
    betul 2 dear..memilih sgt pn xgune.Allah yg tentukan rezeki,jodoh, ajal & maut kita..as long as we're happy with him 2 yg penting kn? =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts