Contest : Bunga-Bunga Cinta

Terbaca entri ni..nak masuk lah!heheeee...da anta email kpd owner tp nak wat entri kt cni jugak!!ehehehe....contest ni di adakan oleh Lina


Syarat-syarat contest:
1) Tak perlu nak jadi follower blog aku ni tapi kalau nak jadi jugak, aku tak paksa.
2) Mestilah bride to be yang akan berkahwin bulan 1/2011 dan seterusnya.
3) Terpulang sama ada kamu nak buat entry khas atau emailkan jawapan kepada saya haslina.hairudin@gmail.com
4) Jawab soalan-soalan ni :
  • Siapa nama kamu dan bakal suami kamu? (letak nama samaran pun boleh)
  • Apa warna tema nikah atau sanding atau tandang (pilih 1 saje majlis) dan ceritakan kenapa pilih warna itu.
  • Bila majlis tersebut akan berlaku? (bagi b2b yang masih tak tetap tarikh boleh agak-agak je bulan berapa)
  • Ni soalan mencabar sikit. Cerita dengan penuh perasaan kenapa kamu suka sangat dengan bakal suami kamu tu.
5) Contest ini dimulakan dari tarikh entry dipublish sehingga 24 December 2010 pukul 1 petang (1300 waktu 24 jam)
6) Letak gambar di atas sebagai bukti penyertaan =)
7) Sila tinggalkan komen di bawah untuk penyertaan contest.

Hadiah:
Hand bouquet untuk majlis kamu nanti. If dah ada hand bouquet, aku akan transformkan hadiah dalam bentuk  bunga hiasan yang dapat pemenang gunakan dalam bilik tidur atau di mana saja yang kamu suka.
 
 
AKU & DIA
  • Siapa nama kamu dan bakal suami kamu? - Nur Amalina Atiqah & Mohd Muzaffar (MalynMuz)
  • Apa warna tema nikah atau sanding atau tandang dan ceritakan kenapa pilih warna itu. - Warna majlis bersanding saya Putih,Hitam & Pink. Saya pilih warna2 tu sbb 2 adalah warna kegemaran saya dan warna2 2 pun melambangkan sesuatu dlm life saya. Pink kerana ia ingatkan saya pd kempen Cancer Awareness. My mom died because of cancer,sblm dpt tgk sy berjaya,berkahwin & berkeluarga.so saya nk ramai org aware of cancer ni. Hitam kerana life saya selalu ade ups & downs. Hitam ni lambang masa2 susah yg sy berjaya lalui. Putih sebab dia suci. Melambangkan perkahwinan yang terlalu suci buat saya.
  • Bila majlis tersebut akan berlaku? - 12 November 2011. Insyaallah..
  • Cerita dengan penuh perasaan kenapa kamu suka sangat dengan bakal suami kamu tu.

6 tahun berlalu...
Aku telah kenal hati budinya. Dia seorang yang pemalu. Sungguh unik di mataku. Mungkin pada mereka dia biasa-biasa saja. Tapi bagiku dia sungguh istimewa! Seorang pelindung yang aku nanti-nantikan, seorang penenang hatiku yang selalu tak keruan, seorang pembimbing bagi aku yang terkapai-kapai. Setelah ibu tersayang pergi, aku sangkakan tak ada lagi yang boleh masuk ke dalam hati. Rupa-rupanya aku silap. Allah lebih berkuasa dari segala-galanya. Di ambilNya seluruh hatiku semasa ibu pergi tapi diganti dengan hati lain yang cukup ikhlas melindungi. Aku mula kenal kembali makna senyuman bila dia hadir dalam hati.

Walaupun bercinta tapi kami masih kejar cita-cita. Dia sentiasa mendorong aku menjadi insan yang lebih sempurna.Buktinya kami berjaya meraikan hari gembira sewaktu konvokesyen kami bersama keluarga masing-masing. Syukur Alhamdulillah. Dengan ijazah yang ada bolehlah kami sama-sama mulakan hidup berdikari.

6 tahun kami saling memahami hati masing-masing. Aku akui dia memang berani. 2 tahun menyulam cinta jarak jauh, tiba-tiba dia suarakan hasrat hati untuk menyunting aku sebagai isteri. Lebih aku tak percaya lagi, dia ungkapkan pada ayahku sendiri!Dia memang berani...

Tanggal 11 Disember 2010 menjadi tarikh bersejarah kami. Menjalin ikatan pertunangan sebelum aku bergelar isteri. Semoga impian kami untuk sah menjadi suami isteri pada 11 November 2011 (bersamaan tarikh hari lahir arwah ibuku) nanti akan tercapai dan di berkati. Yang aku mahu cuma seorang lelaki. Dia. Lelaki yang berjaya masuk ke dalam hati tanpa aku sedari. Dia.Lelaki yang punya keistimewaan sendiri !

Comments

  1. ouh.syahdu.bole menang.creative.i tak pandai sgt.hihi.sj suke2 masuk ;p

    ReplyDelete
  2. tq dear...malu la cmni.hihi.. ;)
    goodluck 4 the contest.. :)

    ReplyDelete
  3. tq...i ade chance nk menang x?hahaha
    *muka xmalu menagih simpati* ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts